Jump to content

FIN: 100 tuli täyteen


Captain Morgan

Recommended Posts

quote:
Originally posted by epeli:

Onnitteluni!

Perässä tullaan - joskin vielä kaukana.


Onnittelut myös tästä suunnasta!icon_biggrin.gif Mulla taitaa mennä sataan asti aika kauan, kun ei ole digikameran puutteessa tullut locationlesseja harrastettua.

 

Saapa muuten nähdä, miten uudet nettisivut laskevat locationless-löydöt. Voi olla, että niitä aletaan laskea omana 'sarakkeenaan', vähän niinkuin Travel Bugeja tai benchmarkeja.

 

- All you need is a sick mind and a healthy body. -

Link to comment

quote:
Originally posted by Divine:

Mulla taitaa mennä sataan asti _aika_ kauan, kun ei ole digikameran puutteessa tullut locationlesseja harrastettua.


 

Sitten kipikapi kauppaan hakemaan kamerapuhelin icon_wink.gif

 

quote:
Saapa muuten nähdä, miten uudet nettisivut laskevat locationless-löydöt. Voi olla, että niitä aletaan laskea omana 'sarakkeenaan', vähän niinkuin Travel Bugeja tai benchmarkeja.

 

Joo, niin mäkin uskon. Sitten taidetaankin olla Divinen ja monen muun kanssa taas samalla viivalla, sen verran vähän täällä sisämaassa noita perinteisiä on vieläkin icon_smile.gif

 

70242_1300.gif

Link to comment

Onnittelut! Itse odottelen kesää, eiköhän sitten 100 jossakin vaiheessa täyty. Vaikka toisaalta numerot evvk, jos vaihtoehtoina on paljon helppoja pisteitä tylsemmistä paikoista TAI yksikin kätkö jossain todella mahtavassa paikassa. Muutenkin perinteiset kätköt voittaa mun mielestä locationless-jutut mennen tullen (mutta tämä on toki pelkkä mielipidekysymys ja hakisin itsekin locationless-kätköjä, jos perinteisiä ei olisi lähistöllä).

Link to comment

quote:
Originally posted by Matti:

Onnittelut!


 

Kiitos! icon_smile.gif

 

quote:

ja hakisin itsekin locationless-kätköjä, jos perinteisiä ei olisi lähistöllä).


 

Juu, luulenpa että jos itsekin asuisin pääkaupunkiseudulla, olisi locationless-kätköjen etsintä jäänyt paljon vähemmälle. Tosin ne on kyllä paljastanut mulle Hämeestä paljon mielenkiintoisia asioita, joista mulla ei ole ollut aiemmin hajuakaan. Esim. en aiemmin tiennyt että Pirkkalasta löytyy vanhoja hävittäjäkoneita, Tampereelta höyryvetureita, velodromi ja moskeija, frisbee-golf kentästä puhumattakaan (en ollut aiemmin edes kuullut moisesta touhusta). Hauska perheretki tuli myös tehtyä viime viikonlopulla kun lähdimme katsomaan Pirkanmaan ainoata kalliomaalausta Luopioisiin, locationless kätkö sekin.

 

70242_1300.gif

Link to comment

Tulihan sitten mullakin 100 täyteen, ja pikkuisen päällekin!icon_wink.gif Kaikki on tosin sen ansiota, että vaimon matkojen takia sain tilaisuuden kuskailla häntä lentokentälle ja ties minne, jolloin kaiken ylimääräisen ajan pääkaupunkiseudulla pystyi käyttämään kätköjen metsästykseen.icon_biggrin.gif

 

Vaikka liikuinkin matkoillani nopeasti paikasta toiseen, yritin kyllä nauttia (varsinkin hienoista) kätköpaikoistakin niiden ansaitsemalla tavalla. Usein jäin syömään eväitäni komeille näköalapaikoille esim. Viikkiin, Espoonlahdelle tai Martinlaakson kukkulalle. Tein myös muistiinpanoja joka kätköllä, jotta pystyin nettisivulle logatessa sanomaan muutakin kuin 'tämä oli 15/29' tms. Ainakin itse tykkään kätkönomistajana lukea vähän monisanaisempia kommentteja omien kätköjeni etsintämatkoilta.

 

Hyvä puoli tässä oli myös se, että tietämykseni pääkaupunkiseudusta, siellä liikkumisesta ja sen nähtävyyksistä kasvoi näiden reissujen ansiosta huomattavasti.icon_smile.gif

 

- I just got lost in thought. It was unfamiliar territory. -

Link to comment
Originally posted by Captain_Morgan&Family:

Moi!

No niin, eka sata löytynyttä kätköä tuli allekirjoittaneelle täyteen tänään! Ok, suurin osa locationless kätköjä,

------

Tulihan sitten mullakin 100 täyteen, ja pikkuisen päällekin!

Kaikki löydetyt kätköt ovat ollet printeisiä.

Tapahtumapaikka oli Kuusisto Castle Ruins by Sitruuna & Plane lover.

Oli muuten Turun keikan mieleenpainuvin kätkö 20/20 kahden päivän aikana.

Link to comment

Vaihtoehtona muistiinpanojen tekemiselle kätköllä on tietysti logata kätköt nettiin saman tien. Tein softan jolla tämä onnistuu ja http://www.iki.fi/rvk/2003/geocaching/ osoitteesta löytyvä loki täydennettiin viime viikonloppuna sillä, ihan paikan päällä. Jatkokehitysajatuksena on virittää loggaaminen myös gc.com saitille.

 

Tarvitsee toimiakseen wap puhelimen ja mahdollisuuden ajaa python ohjelmia koneella, jossa pidät vepisivujasi.

 

Unohdin quotata, mutta tuo siis lähinnä vastaus Divinelle. Jos jotakuta kiinnostaa niin koodia voi pyytää minulta vaikka meilitse. Ihan varsinaista julkaisua en viitsi tehdä ennen kuin löydän aikaa siistiä sen sen näköiseksi että kehtaan tunnustaa kirjoittaneeni sen icon_wink.gif

Link to comment

quote:
Originally posted by Divine:

Ja yhtään locationless-kätköä (bongauskätköä) ei ole mukana.big_smile.gifhttp://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=3a488bb4-5e9f-43e5-87dc-d1b1d6be2a6b locationless-loggaukseni muutin juuri _note_ksi, joten nyt pysyy laskut ruodussa.


 

Mitä suotta niitä noteksi muuttamaan, näkeehän sen "oikean" luvun omista "User stats"eistakin. Mulla on total nyt 232 ja "oikeita" kätköjä niistä on 118. Locationlessejä siis 114 - yllätyin itse määrästä, mutta eipä tuo ihme, kun ei aiemmin ollut mitään muuta etsittävää icon_razz.gif

Link to comment

quote:
Originally posted by Captain_Morgan&Family:

Mitä suotta niitä noteksi muuttamaan, näkeehän sen "oikean" luvun omista "User stats"eistakin.


Vaan kun ei näe.icon_razz.gif Kyseinen palindromikätkö antoi lukeman traditional caches-listaan, koska alkuperäinen palindromikätkö sijaitsee muistaakseni Washingtonin osavaltiossa USAssa. Kätkö toimii kuitenkin myös locationlessina, joten löytökuittaukset näkyvät peruskätkölöytöinä. Sama juttu sun löydöissäsi: User statsiesi mukaan locationlessien osuus on 108, vaikka sanoit niitä olevan 114.

 

Virtuaali- ja webbikamerakätköihin minulla on vähän samankaltainen mielenkiinnoton asenne, mutta niissä sentään mennään purkkikätköjen tapaan annettuihin koordinaatteihin etsimään tiettyä objektia. Kyse on tietysti täysin omasta valinnastani ja siitä, miten itse haluan tätä 'peliä' pelata. En minä tässä muille ole samaa systeemiä tyrkyttämässä.big_smile.gif

 

- I just got lost in thought. It was unfamiliar territory. -

 

[This message was edited by Divine on November 06, 2003 at 01:59 AM.]

Link to comment

quote:
Originally posted by Captain_Morgan&Family:

Njet, 114 niitä on. Niistä vaan 6:ssa on väärä kätkötyyppi (virtual, mystery).


No sitähän minä juuri yritin selittää: User statseista ei voi päätellä locationless-löytöjen määrää, koska useissa niistä on väärä kätkötyyppi (virtual, mystery, jopa traditional). Siksi muutin ainoan locationless-löytöni noteksi, kun en niitä muutenkaan harrasta.

 

- I just got lost in thought. It was unfamiliar territory. -

Link to comment

Ensinnäkin toi Cache of Palindromes näkyy mulla Mystery-kätkötyypin alla.

 

Meillä toi peruskätköjen ja locationeless kätköjen suhde on 174+38=212. Noihin peruskätköihin tosin olen laskenut webbikamerakätköt, Cito-eventin ja Highest in town virtaalikätkön.

 

Alkuinnostuksen jälkeen noita locationeless kätköjä ei ole tullut juuri etsittyä oikein tarkoituksella. Tosin vieläkin kyllä tulee logattua noitakin, jos vain kamera ja gepsi on mukana löytäessäni jonkun locationeless kätkön. Toisekseen, kun lähimmillekin kätköille on muutama kymmenen kilometriä matkaa ollut välillä, niin noita locationeless kätköjä voi silloin harrastaa. Jotkut ovat olleet vieläpä tosi mielenkiintoisia, kuten A Pair of Quintalupes ja Timing is everything. Niin ja Pennysmasher kätkön tekijä vielä kehui mun loggausta cooleimmaksi tähän asti icon_biggrin.gif.

Link to comment

quote:
Originally posted by Harjus:

Ensinnäkin toi Cache of Palindromes näkyy mulla Mystery-kätkötyypin alla.


Oho...olin varma, että se oli traditionaalikätkö...cute.gif Ehkä se oli sitä silloin kun sen loggasin, ja sittemin muutettu mysteryksi, joka kieltämättä sopii paremmin kyseisen kätkön tyypiksi.

 

- I just got lost in thought. It was unfamiliar territory. -

Link to comment

Jee, jee. Hunttikerhoon kuuluu nyt Repolainenkin. :D

Satanen napsahti eilisellä pistäytymisellä Uudellamaalla.

No, myönnetään, että tässä luvussa on mukana 4 locationlessia ja 1 virtuaali.

Locationlesseista 2 kuitenkin laskisin mukaan kunnollisiksi kätköiksi (Where's in a name ja Historic synagogues of the world) koska panostin normaalia enemmänkin niiden "löytämiseen".

Link to comment

Onnittelut tasalukuisille :)

Elävästi muistan kun löytölaskurissani oli jokunen kymmenen ja ihmettelin kuinka jollakin on ollut aikaa satoihin. Kun puoleen sataan pääsi niin loput 50 tuntui tulevan kuin itsekseen.

Äskettäin meni 300 rikki, kai tässä vielä muutaman jaksaa hakea :o

Link to comment
Äskettäin meni 300 rikki, kai tässä vielä muutaman jaksaa hakea  ;)

Saas nähdä jaksanko minä hakea edes kahtasataa. ;)

En olisi tätä uskonut mahdolliseksi, mutta alkaa tiettyä geoväsymystä olla Repolaisella ilmassa. Lähistöllä on viikkokaupalla ollut uusia, hakemattomia kätköjä ja meikäläinen makaa passiivisena kuin vanha lahna. Muitakin yliannostuksen oireita on liikkeellä.

Mitenköhän muijan käy. Toivottavasti tämä menee ohi viimeistään keväällä...

Kaikesta huolimatta... Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! ;)

Link to comment
Lähistöllä on viikkokaupalla ollut uusia, hakemattomia kätköjä ja meikäläinen makaa passiivisena kuin vanha lahna.

Kuolleen lahnan tautiin on olemassa hyvin yksinkertainen resepti. Ulos pitää mennä juuri silloin kun olo tuntuu kaikkein selkärangattomimmalta (yleensä iltapäivällä) ja lopettaa heti, kun se alkaa tuntua taas hyvältä (esim. kahden kätkön jälkeen). Näin potilas ei pääse kroonistumaan, eikä kärsi lääkkeen sivuvaikutuksista. Pohjaton väsymystila vaihtuu ainoastaan raukeaksi uneliaisuudeksi. :grin:

Edited by solarflare
Link to comment
En olisi tätä uskonut mahdolliseksi, mutta alkaa tiettyä geoväsymystä olla Repolaisella ilmassa.

Geoburnoutista ovat foorumien mukaan kärsineet jos jotkut kätköilijät. Niinhän voi käydä minkä harrastuksen kanssa tahansa, eikä sitä turhaan kannata murehtia eikä etenkään väkisin yrittää pitää intoa yllä. Pidä taukoa (niin kuin olet jo tehnytkin), puuhaile muuta kivaa. Käväise jossain vaiheessa parilla kätköllä (kuten SF:kin ehdotti) ja tunnustele miltä toiminta tuntuu. Tekeekö mieli lisää vai tuntuuko taukoilu paremmalta.

 

Joskus mielenkiinto johonkin asiaan vain lopahtaa. Toivottavasti löydät kipinän vielä uudestaan, vaikka pitkänkin ajan kuluttua. Kätkösi ovat nimittäin mielenkiintoisimpia, mitä maastamme olen löytänyt. Olisi enemmän kuin mahtavaa, jos saisit edes pidettyä niitä yllä, vaikka muuten harrastus palaisikin vain säästöliekillä. Saattaapa se geokätköilyn palokin vielä jossain vaiheessa roihahtaa. :grin:

Link to comment
Saas nähdä jaksanko minä hakea edes kahtasataa. :grin: 

En olisi tätä uskonut mahdolliseksi, mutta alkaa tiettyä geoväsymystä olla Repolaisella ilmassa.

Minusta on mieluumminkin epätavallista, jos joku jaksaa olla tähän vuodenaikaan hirveän innostunut mistään harrastuksesta.

 

Talviunilla kylkeään kääntää myös

Anneli

:blink:

Link to comment

Enpä ole aikaisemmin ehtinyt tänne satasiani ilmoittelemaan, mutta nyt kun on 100 mysteerikätköä löydettynä, niin voihan sitä jo mainostaakin. :unsure:

Sadas mysteeri Geonavi Mandarin Pict löytyi toissapäivänä Tampereelta ja sittemmin laskuri onkin jo ehtinyt nousta kuudella. :unsure:

 

Kiitos kaikille mysteerimestareille! Kaikki innolla suunnittelemaan uusia ja entistä mielenkiintoisempia mysteerikätköjä.

Link to comment

:D

 

Aloitin etsinnät 16.6.2004

 

1. kätkö löytyi 17.6.2004 Sorsapuisto, Tampere

100. kätkö löytyi 29.8.2004 An incestigation about Finlayson's environment, Tampere

200. kätkö löytyi 5.2.2005 Rest stop of Lahdesjärvi, Tampere

300. kätkö löytyi 3.8.2005 Vääksyn kanava

 

ja juuri sain löydettyä 100. TB:n 8.8.2005

 

Tuossa noita satalukuja

Link to comment

Ise tuli kuikuiltua GC:n sivuja ilman tunnuksia jonkin aikaa ennen tunnusten hankkimista. Pithän nekin sitten hankkia ensimmäisen löydön myötä. 9 ensimmäistä kätköä hain ilman gepsiä, kartoilla ja paikallistuntemuksella

 

1: Turun Tuomiokirkko 27.10.2004

100: Työläisäiti 16.4.2005

200: Airiston tähti 10.7.2005

300: VOR/DME VTI 4.11.2005

 

Kivaa on ollut, erityisesti muita harrastajia tavatessa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...