Jump to content

TFTC


yoteun

Recommended Posts

Het TFTC werd vroeger gebruikt als de afsluitende lettercombinate van een log.

Opa cacher vertelde bijvoorbeeld toen nog in die log uitgebreid hoe de cache ervaren werd, welke avonturen en ontberingen opa zich had getroost tijdens de cachetocht, welke problemen er onderweg waren geweest en zeker ook hoeveel plezier opa in vroeger tijd had om de cache die uitpuilend van kinderlijke hebbedingetjes was gevonden. Dat kon toen ook nog want er werd maar 1 of 2 cache’s per dag gevonden door opa cacher

Maar in de tegenwoordige geocache tijd dat alles sneller makkelijker en er vooral gekeken word naar een ander, hoeveel “cache’s” juist die ander gevonden heeft, op welke plek die ander op een of andere ranking staat tenopzichte van zichzelf, is het avontuur van het geocachen verplaatst van de plek waar de geocache zich bevind naar het zo veel mogelijk vinden van zoveel mogelijk cache’s ongeacht waar diecache zich nu bevind,

En als je dan op een dag zo de “ranking” heb bijgesteld door een hoop kokers gevonden te hebben, ben je het overzicht kwijt tussen de verschillende caches en “bedank” je in (wat dus tegenwoordig een log moet voorstellen) alle cacheeigenaren die het mogelijk heb gemaakt dat je je het schompes heb gereden met alleen maar die 4 beledigende letters.

 

Barny

 

wil je nog meer "begrippen" weten wat er zoal gebezicht word kijk hier eens geokletsing

Link to comment

Maar in de tegenwoordige geocache tijd dat alles sneller makkelijker en er vooral gekeken word naar een ander, hoeveel “cache’s” juist die ander gevonden heeft, op welke plek die ander op een of andere ranking staat tenopzichte van zichzelf, is het avontuur van het geocachen verplaatst van de plek waar de geocache zich bevind naar het zo veel mogelijk vinden van zoveel mogelijk cache’s ongeacht waar diecache zich nu bevind,

 

Eens. Het getal 'Found' wordt voor sommigen als erg belangrijk en als maatgevend beschouwd. Helaas levert dat ook vaak op dat bij Mistery's niet de puzzel, maar de uitkomst belangrijk is/wordt.

It's not about the destination, it's about the journy, wordt vaak onderschat. Helaas.

 

Ach, uiteindelijk doe je GC voor jezelf, en niet voor die ander, toch?

 

Gr,

De 4Kantjes

Link to comment

Ach, uiteindelijk doe je GC voor jezelf, en niet voor die ander, toch?

Velen (en dan vooral die zeggen: 'De geocacher van tegenwoordig...etc) geocachen niet voor zichzelf, maar voor een ander. Dat blijkt uit het feit dat ze het niet leuk vinden hoe anderen geocachen of geocaching beleven etc.

Geocachen is nu juist bij uitstek een hobby dat je voor jezelf doet. Jij kiest de geocaches die je leuk lijken om te doen. De cache-legger vindt het leuk om een geocache te plaatsen en de cache-zoeker bepaalt dan of het hem/haar leuk lijkt om te doen. Eigenlijk een heel simpel spelletje met een heel simpel beginsel.

 

- Robert

Link to comment

De eeuwige strijd van die gene die houden van de old-school geocachen en diegene die de vrijheid nastreven om hun zin door te drijven en allemaal veranderingen door te willen drukken en daarmee het vinden van het doosje op de achtergrond douwen.

Iedereen zijn plezier, met net zoveel lol voor de geocacher om een doosje op een mooie plek te vinden, als het lol van lezen van een leuke log voor de cacheeigenaar.

Helaas worden die twee wel eens uit het oog verloren

Barny

Link to comment

De eeuwige strijd van die gene die houden van de old-school geocachen en diegene die de vrijheid nastreven om hun zin door te drijven en allemaal veranderingen door te willen drukken en daarmee het vinden van het doosje op de achtergrond douwen.

Iedereen zijn plezier, met net zoveel lol voor de geocacher om een doosje op een mooie plek te vinden, als het lol van lezen van een leuke log voor de cacheeigenaar.

Helaas worden die twee wel eens uit het oog verloren

Barny

Hmmm, old-school geocachers...

Die eigen logvoorwaarden willen stellen als minimaal 50 woorden anders wordt de log weggehaald door de cache-eigenaar?

Die een kladblokje op de achterbank van een auto een geocache noemen, maar roepen dat het om het vinden van een doosje gaat?

Mensen die niet hun mening is aangedaan; sneue, onderbroekbevuilende en weet ik al wat niet meer scheldwoorden noemen?

Die het kladblokje op de achterbank van de auto zelf op de meest oninteressante plekken parkeert, maar klaagt over andere caches wbt locatie?

 

Ja, je hebt helemaal gelijk. De lol van het geocachen wordt vaak uit het oog verloren. De lol gaat er bij velen af als weer voor de zoveelste keer door de betweters, old-school mensen, andere geocachers worden uitgescholden, gekleineerd en gekwetst.

 

- Robert

Edited by De broekies
Link to comment

yoteun is keurig geholpen en meer gekregen dan gevraagt, als je bij de kaasboer bent en je krijgt meer dan je vraagt is er niemand die zeurt, dus ik denk dat yoteun echt niet is afgeschrokken,

Team Noodles heb ik keurig via een meel bedankt voor zijn waardevolle bijdrage en bijgeschreven dat ik een antwoord verwacht, die ik tot op de dag van vandaag nog niet heb beantwoord heb gekregen en de Broekies heb ik op zijn eigen forum ook een duidelijke vraag gestuurt en ook hij geeft niet thuis, voor de rest zie ik geen nieuwe cachers in dit draatje

 

Barny

Link to comment

:D nee hoor ik ben niet afgeschrikt....

Ik kom vaker op fora's :P

Ik heb alles meegelezen, maar het is zo ieder doet het op zijn eigen manier en dat is goed zo.

Omdat ik afgelopen week op vakantie was ben ik nog niet op zoek gegaan, maar dat ga ik zeer zeker doen komende week.

 

Groetjes en tot hoors :)

Link to comment

yoteun is keurig geholpen en meer gekregen dan gevraagt, als je bij de kaasboer bent en je krijgt meer dan je vraagt is er niemand die zeurt, dus ik denk dat yoteun echt niet is afgeschrokken,

Team Noodles heb ik keurig via een meel bedankt voor zijn waardevolle bijdrage en bijgeschreven dat ik een antwoord verwacht, die ik tot op de dag van vandaag nog niet heb beantwoord heb gekregen en de Broekies heb ik op zijn eigen forum ook een duidelijke vraag gestuurt en ook hij geeft niet thuis, voor de rest zie ik geen nieuwe cachers in dit draatje

 

Barny

 

*Draadje

Link to comment

Het TFTC werd vroeger gebruikt als de afsluitende lettercombinate van een log.

Opa cacher vertelde bijvoorbeeld toen nog in die log uitgebreid hoe de cache ervaren werd, welke avonturen en ontberingen opa zich had getroost tijdens de cachetocht, welke problemen er onderweg waren geweest en zeker ook hoeveel plezier opa in vroeger tijd had om de cache die uitpuilend van kinderlijke hebbedingetjes was gevonden. Dat kon toen ook nog want er werd maar 1 of 2 cache’s per dag gevonden door opa cacher

Maar in de tegenwoordige geocache tijd dat alles sneller makkelijker en er vooral gekeken word naar een ander, hoeveel “cache’s” juist die ander gevonden heeft, op welke plek die ander op een of andere ranking staat tenopzichte van zichzelf, is het avontuur van het geocachen verplaatst van de plek waar de geocache zich bevind naar het zo veel mogelijk vinden van zoveel mogelijk cache’s ongeacht waar diecache zich nu bevind,

En als je dan op een dag zo de “ranking” heb bijgesteld door een hoop kokers gevonden te hebben, ben je het overzicht kwijt tussen de verschillende caches en “bedank” je in (wat dus tegenwoordig een log moet voorstellen) alle cacheeigenaren die het mogelijk heb gemaakt dat je je het schompes heb gereden met alleen maar die 4 beledigende letters.

 

Barny

 

wil je nog meer "begrippen" weten wat er zoal gebezicht word kijk hier eens geokletsing

 

Barney,

 

ik las deze thread bij toeval en moet zeggen: "mooi gesproken".

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...