Jump to content

<applicatie> coördinaten invoeren


dazzlednl

Recommended Posts

Hey hoi,

 

Ik ben nieuw in en met het geocaching. Vandaag m'n eerste gevonden.

Alleen ik gebruik een htc legend met <applicatie> app.

 

Soms moet je puzzelen om bepaalde coordinaten in te kunnen voeren. Alleen lukt me dit niet. Ik snap niet echt hoe je dit normaal kunt invoeren. Iemand wat tips waar ik hier meer info over kan vinden?

 

Groeten gj

Edited by riviouveur
Link to comment

Een hele mooie applicatie!

Voor diegenen die niet weten wat het is: filmpje

 

Geocaching.com komt zelf ook binnenkort uit met een applicatie voor op de Android en daar moet je voor betalen.

<applicatie> zou geen probleem zijn indien het offline data hanteert, maar ze halen dus de data online op. De vraag is dus wat Groundspeak hiermee gaat doen, want eerlijk is eerlijk: <applicatie> heeft enorm veel potentie! Zeker als het ook offline data aankan en TOPO kaarten. (ik ben zelf met dat laatste bezig, maar dat loopt nog tegen wat probleempjes op)

 

Om op jouw vraag terug te komen. Ik heb het ook niet kunnen vinden. Het lijkt erop dat je nog niet zelf een coördinaat kunt invoeren als waypoint.

 

Overigens, ik ben dus bezig met de TOPO kaarten voor op de android. Ik heb dit gevonden: link

en heb OruxMaps geinstalleerd en alles uitgevoerd zoals in de link staat. Nu dus de (gekochte) garmin TOPO kaart op de HTC Magic.

 

GeoBeagle is een andere optie om te cachen met een Androïd toestel.

 

- Robert

Edited by riviouveur
Link to comment

Groundspeak heeft bepaald dat de applicatie waar het hierover gaat in strijd is met de "Terms of Use" van deze site, en bovendien dat hij verschillende logo's en iconen die ©Groundspeak zijn, zonder toestemming gebruikt.

 

Aan de forummoderators wordt dus gevraagd om discussies van deze toepassing te sluiten, en de naam van deze applicatie te verwijderen.

 

U wordt alvast bedankt voor uw begrip en toekomstige medewerking. (Voor één keer mag ik dus wel officiëel van Groundspeak aanbevelen dat de discussie op een andere forum doorgaat.)

 

PS: Voor degenen die niet weten om welke applicatie het gaat: de naam begint met een C, bevat een dubbelpunt, en gaat verder met een groep letters die met de aarde te maken hebben.

Edited by riviouveur
Link to comment

Groundspeak heeft bepaald dat de applicatie waar het hierover gaat in strijd is met de "Terms of Use" van deze site, en bovendien dat hij verschillende logo's en iconen die ©Groundspeak zijn, zonder toestemming gebruikt.

 

Aan de forummoderators wordt dus gevraagd om discussies van deze toepassing te sluiten, en de naam van deze applicatie te verwijderen.

 

U wordt alvast bedankt voor uw begrip en toekomstige medewerking. (Voor één keer mag ik dus wel officiëel van Groundspeak aanbevelen dat de discussie op een andere forum doorgaat.)

 

PS: Voor degenen die niet weten om welke applicatie het gaat: de naam begint met een C, bevat een dubbelpunt, en gaat verder met een groep letters die met de aarde te maken hebben.

 

Staat er ergens beschreven welke applicaties daar onder vallen. Ik heb de Terms of Use doorgenomen maar kan geen genoemde applicaties vinden (of ik heb verkeerd gekeken dat kan natuurlijk ook).

Graag een link naar de gegeven regels.

Edited by Remunj
Link to comment

Ik denk dat er bedoeld wordt dat de *werking* van de applicatie in strijd is met de 'terms of use'

 

geen idee welke applicatie het is natuurlijk, nu ik de naam daarvan hier niet (meer) kan lezen.

 

Daar zat ik ook aan te denken, maar ik weet niet hoe die applicaties allemaal werken en wat ze doen.

Maar ik denk ook dat het bijna ondoenlijk is om ieder applicatie bij naam te gaan noemen, ze hoeven dan maar iets in de naam te wijzigen en hij komt niet meer op de lijst voor. Maar voor een leek is dit nu ook niet meer te volgen en dat is wel jammer.

Link to comment

Groundspeak heeft een lijst met "Geocaching Software" op de site staan. (hier, via Resources -> Geocaching Software)

 

Volgens mij mag je er van uit gaan dat als een applicatie daar staat, hij door Groundspeak goedgekeurd is. Als hij daar dus niet tussen staat mag je daar niet van uit gaan.

 

Ik vraag me trouwens af of er goedgekeurde applicaties zijn die niet op die lijst staan?

Edited by BBosman
Link to comment
Ik vraag me trouwens af of er goedgekeurde applicaties zijn die niet op die lijst staan?

Misschien wel, er komen toch veel van die dingen en de site wordt niet elke dag geupdate. Bovendien zijn er ook applicaties die niet goedgekeurd zijn maar die geen "scraping" doen, gecopyright logo's gebruiken, enz, due niet in strijd zijn met de "ToU". Vandaar dat het optreden van de moderator een beetje "soft" is: niemand wordt op z'n vingers getikt, tenminste, niet de eerste keer dat hij over die of die applicatie gaat posten.

 

In het algemeen mag je ervan uitgaan dat als een applicatie op de "hier praten wij niet over" lijst staat, dat Groundspeak al in contact is geweest met de auteur van de applicatie om hem te vragen of hij "korrekt" wil doen, en dat zij geen positief antwoord hebben gekregen.

 

(Zo'n "lijst" bestaat ook niet echt; ik denk dat er momenteel maximaal één of twee applicaties "ongewenst" staan, "deze" voor Android en misschien ook nog één voor Windows Mobile. Bij de iPhone gaat dat een stuk makkelijker want als iemand een app in de Store plaatst dat in strijd is met de "ToU", kan Groundspeak tegen Apple zeggen van "hé, die app schendt onze copyright, weg ermee" en hij is er niet meer. Dat is de theorie, althans.)

Link to comment
Ik vraag me trouwens af of er goedgekeurde applicaties zijn die niet op die lijst staan?

Misschien wel, er komen toch veel van die dingen en de site wordt niet elke dag geupdate. Bovendien zijn er ook applicaties die niet goedgekeurd zijn maar die geen "scraping" doen, gecopyright logo's gebruiken, enz, due niet in strijd zijn met de "ToU". Vandaar dat het optreden van de moderator een beetje "soft" is: niemand wordt op z'n vingers getikt, tenminste, niet de eerste keer dat hij over die of die applicatie gaat posten.

 

In het algemeen mag je ervan uitgaan dat als een applicatie op de "hier praten wij niet over" lijst staat, dat Groundspeak al in contact is geweest met de auteur van de applicatie om hem te vragen of hij "korrekt" wil doen, en dat zij geen positief antwoord hebben gekregen.

 

(Zo'n "lijst" bestaat ook niet echt; ik denk dat er momenteel maximaal één of twee applicaties "ongewenst" staan, "deze" voor Android en misschien ook nog één voor Windows Mobile. Bij de iPhone gaat dat een stuk makkelijker want als iemand een app in de Store plaatst dat in strijd is met de "ToU", kan Groundspeak tegen Apple zeggen van "hé, die app schendt onze copyright, weg ermee" en hij is er niet meer. Dat is de theorie, althans.)

 

Bedankt, het is wat duidelijker, gelukkig ben ik geen gebruiker omdat ik van die dingen toch al weinig snap en anderzijds de euro's niet voor heb.

Link to comment

Dit draadje is inmiddels al weer 2 jaar oud en gaat over een andere app dan de geocaching.com app, die zou namelijk niet gecensureerd worden.

 

Maar om antwoord te geven op je vraag over de geocaching.com app.

Selecteer de cache die je wil doen en klik op 'Navigate to Geocache'.

Selecteer vervolgens 'Compass'.

Nu navigeer je naar de begincoördinaten van de cache. Als je naar andere coördinaten wilt navigeren kies je in de kompas modus de menu/opties knop van je telefoon en dan 'Destination'. Hier kan je een van de andere waypoints kiezen die bij de cache horen en al van te voren gegeven zijn of je kiest 'Add Waypoint' om een nieuw (berekend) waypoint toe te voegen en herhaal dit vervolgens om er naar te navigeren.

 

Succes.

 

Edit: Kleine verduidelijking

Edited by Japiejoo
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...