Jump to content

Opslaan GPS


JoeRie

Recommended Posts

Wat voor GPSr heb je?

Garmin gebruikt nog steeds een oude manier voor de comunicator plugin, die door steeds minder browsers wordt ondersteund vanwege beveiligingsproblemen. Garmin schijnt geen toekomst meer te zien in de plugin, omdat je met GARMIN Express ook waypoints, tracks en routes kunt backuppen en terugzetten. Ze zijn daarom niet van plan de communicator te herschrijven zodat hij op de moderne manier kan worden ingeplugd. Dat we voor geocachen ook nog andere functionaliteit van de communicator gebruiken, ontgaat Garmin blijkbaar.

Link to comment

Wat voor GPSr heb je?

Garmin gebruikt nog steeds een oude manier voor de comunicator plugin, die door steeds minder browsers wordt ondersteund vanwege beveiligingsproblemen. Garmin schijnt geen toekomst meer te zien in de plugin, omdat je met GARMIN Express ook waypoints, tracks en routes kunt backuppen en terugzetten. Ze zijn daarom niet van plan de communicator te herschrijven zodat hij op de moderne manier kan worden ingeplugd. Dat we voor geocachen ook nog andere functionaliteit van de communicator gebruiken, ontgaat Garmin blijkbaar.

 

Vandaag alle browsers geprobeerd. Geen enkele wil communiceren met mijn Garmin Dakota.

Iemand enige ideeen over hoe nu de caches over te zetten naar de Dakota=

Link to comment

Kan je met andere programma's communiceren met je GPS? Basecamp b.v.

Het is altijd handig om te weten of er een GPS > PC probleem is of dat het aan Browser+plugin > GPS ligt.

 

In Win7 met FF 40.0.2 gaat het nog steeds perfect (hoewel ik deze methode niet gebruik, GSAK zorg voor cache uploads naar mijn Oregon600).

Link to comment
In Win7 met FF 40.0.2 gaat het nog steeds perfect (hoewel ik deze methode niet gebruik, GSAK zorg voor cache uploads naar mijn Oregon600).

Win10 met FF 40.0.2 werkt ook prima. Maar er zijn mensen die rapporteren dat de Communicator het in de beta van FF 41 niet meer doet.

 

Iemand enige ideeen over hoe nu de caches over te zetten naar de Dakota

Daar het er op lijkt dat Garmin de Communicator laat vallen zou ik me hier niet meer mee bezighouden.

Je kan twee dingen doen. Voortaan de 'GPX file' knop gebruiken of een apart programma als GSAK of GAPP gebruiken.

Link to comment
In Win7 met FF 40.0.2 gaat het nog steeds perfect (hoewel ik deze methode niet gebruik, GSAK zorg voor cache uploads naar mijn Oregon600).

Win10 met FF 40.0.2 werkt ook prima. Maar er zijn mensen die rapporteren dat de Communicator het in de beta van FF 41 niet meer doet.

 

Iemand enige ideeen over hoe nu de caches over te zetten naar de Dakota

Daar het er op lijkt dat Garmin de Communicator laat vallen zou ik me hier niet meer mee bezighouden.

Je kan twee dingen doen. Voortaan de 'GPX file' knop gebruiken of een apart programma als GSAK of GAPP gebruiken.

 

Firefox gaat de support voor de verouderde, onveilige API ook stoppen met ingang van versie 43 die op 15 december uitkomt. Oude plugins werken daarna nog 6 maanden.

Bron: http://thenextweb.com/apps/2015/08/21/firefox-will-soon-be-able-to-run-chrome-extensions-following-major-changes/

Link to comment

Met Edge kun je aangeven dat de kaart of de cachebeschrijvingen geopend moeten worden met Internet Explorer. Rechtsboven op de Edgepagina zie je een venstertje met drie puntjes (...). Als je die aanklikt zie je een venster "met Internet Explorer" openen. Klik je daarop dan schakelt Edge over op Internet Explorer en kun je vervolgens als vanouds via de garmin communicator (mits geïnstalleerd) direct vanaf de kaart of de cachepagina's caches sturen naar je gps. Ik hoop dat deze mogelijkheid blijft bestaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...