Jump to content

problemen met site en ziggo?


Mistralsteam

Recommended Posts

Hallo, ik heb al een aantal dagen problemen om op geocaching.com te komen. de pagina's moeten zeker 5 minuten laden. Dit is met google chrome. met internet explorer krijg ik de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden. Na contact met een medecahcer zou het probleem aan Ziggo liggen? Zij heeft Kpn en dat werkt wel, en zij had van iemand anders begrepen dat die ook problemen met Ziggo had. Klinkt dit voor iemand bekend en kan ik daar wat aan doen of moet ik een mail naar Ziggo sturen?

Link to comment

Niet elke Ziggo-klant heeft er last van. Het lijkt er op dat alleen ex-UPC-klanten last hebben. Het ligt niet alleen aan Ziggo. Ook in andere landen in Europa hebben geocachers er last van: Duitsland, Zwitserland, Frankrijk. Google maar op bv Geocaching+Deutsche Telekom en je leest de klachten in Duitsland. Het is 's avonds omdat dan Europa gelogd wordt en nu is het ook nog vakantie en mooi weer.

 

Probleem is de internationale verbinding tussen Europa en USA, daar zit een provider tussen die zijn zaakjes niet op orde heeft. Helaas is dit een probleem wat ook voor Ziggo lastig oplosbaar is omdat het niet hun eigen netwerk is.

De enige manier om er iets aan te doen is door iedereen die er last van heeft regelmatig te klagen bij hun provider (Ziggo dus) zodat het hopelijk doordringt dat ze er wat aan moeten doen.

 

Het is overigens niet alleen de website van geocaching.com die daar last van heeft, maar ook allerlei andere websites die in het zelfde geografische gebied draaien (Seattle dus) Maar omdat wij van die websites alleen geocaching.com gebruiken lijkt het alleen die site te zijn.

 

Een TIJDELIJKE oplossing is het instaleren van bv https://zenmate.com/. Dat maakt een VPN verbinding naar een van hun servers, en vandaar volgt het een andere route naar Seattle. Daardoor omzeil je de slechte verbinding en werkt het wel naar behoren.

Link to comment

Ik heb een poosje terug een keer gehad dat ik een update van een apparaat moest downloaden en dat dat ook verschrikkelijk slecht ging. (2 gb met verwachtte tijd van 4 uur of zo).

Toen heb ik op aanraden van iemand even de dns in mijn router aangepast van de (toen) upc dns naar de Google dns (8.8.8.8 en 8.8.4.4). Toen was de update in 2-3 minuten binnen.

Gisterenavond heb ik maar opgegeven om wat op de GC site te doen omdat er simpelweg niets doorkwam. Nu net ook vrij traag. Ik heb om te testen de DNS weer eens op die van Google gezet. Vanavond maar eens checken of er verandering is.

Misschien voor een ander ook eens iets om uit te proberen?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...