Jump to content

Additional Log Request (ALR).


Ibar

Recommended Posts

Hallo,

 

Deze dagen ben ik bezig met de plaatsing van mijn eerste puzzle cache. Die is gebaseerd op luchthavens, en ik vond een leuke idee om te "eisen" als voorwarde voor een geldige log dat men tenminste 5 "luchthaven caches" op voorhand had gelogd. Niks aan de hand dacht ik ...wel, blijkbaar is niet zo eenvoudig.

 

Gisteravond kreeg ik een melding van de "Geocaching.com Volunteer Cache Reviewer" waarop staat (letterlijk)

 

-"De door u gestelde extra voorwaarde om te mogen loggen wordt aanzien als een Additional Log Request (ALR). ALR's worden niet meer toegestaan, naam in het logboek is een geldige log.

Gelieve deze ALR te verwijderen, of minder dwingend te maken. bijvoorbeeld: het zou leuk zijn als....."

 

... en dat versta ik helemaal niet.

 

Op minder van 10 km van mijn voordeur zijn er twee redelijk nieuwe caches waar het wordt "geeisd" om min 100 caches te loggen in respectivelijk 5 en 6 landen "of anders wordt de log verwijderd" er is ook een "Project 81" waar men MOET de D/T Matrix vol te hebben of anders wordt de log ook verwijderd

 

Mijn vraag is ... en waarom mag ik dan hetzelfde niet doen???

 

Wachtend op uw feedback ..

Edited by Ibar
Link to comment

Als je voorwaarden gaat stellen heb je het in principe over Challenge Caches. Dit zijn de enige soort caches waar je voorwaarden mag stellen.

 

In het overzicht onder link hierboven lees je: "Challenge geocaches based on a specific list of geocaches, such as those placed by a specific person or group, will generally not be published." Dus eerst bepaalde caches moeten vinden voordat jouw cache mag worden gelogd is kansloos.

 

Je zou er in overleg met de legger(s) van die andere caches een bonus van kunnen maken. Bijvoorbeeld dat je in de andere caches aanwijzingen krijgt om jouw cache te kunnen vinden.

Link to comment

@ StefandD, wel, heel erg bedankt voor je link. Ik heb alle voorwarden gelezen, daarover "geargumenteerd" naar greensprouts toe, en eindelijk is mijn eerste Challenge cache een feit: GC50KT9 ... die voorlopig wacht op zijn FTF :rolleyes:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...