Jump to content

TAG


Jagerspad

Recommended Posts

Kun je iets meer informatie geven over wat je precies bedoelt? Waar en met wat ben je het tegengekomen?

 

In het algemeen is een tag iets van metaal waar een nummer op staat.

Dit kan een travelbug of coin zijn die je logt op geocaching.com (daarop staat altijd track me at geocaching.com), maar er zijn ook andere trackables in omloop die je niet op deze site kunt loggen.

Zo zijn er bijvoorbeeld pathtags en geokrety's, beide ook trackable, maar daarvoor moet je dus weer accounts en logs maken op andere websites. In Nederland zie ze maar zelden, maar in het buitenland zijn ze weer wat populairder omdat ze goedkoper zijn dan de "echte" trackables.

 

Maar ik stel de vraag waar je het bent tegengekomen niet voor niets. Sommigen noemen namelijk het kaartje wat aan een TB zit, waar het doel op staat, weer een tag. En de vorige poster denkt weer dat je eens specifieke cacher bedoelt wiens nickname kennelijk TAG is.

Edited by irisisleuk
Link to comment

Hello Chillypenquin (nice name)

 

thanks for your reply, but I don't mean a person/Cacher.

in the description of a Cache is spoken off a tag to be found, which should direct me to the real Cache.

 

Hoi Iris,

 

Ook alvast bedankt voor je reactie.

Ik probeer te begrijpen wat ik mij moet voorstellen bij een Tag die wordt genoemd in de beschrijving van een Cache.

de tag zou informatie moeten geven over de werkelijke plaats van de cache.

uit de eerdere logs wordt ik nog niet veel wijzer. Zie; GC1N7CN.

Link to comment

Bij een geocache is een tag meestal een metalenplaatje met gegevens.

Zo'n tag zit dan op een voorwerp (bankje/lantarenpaal/hek/boompaaltje/etc) vast gemaakt.

Soms staat er een coordinaat op.

Soms een stukje daarvan (.345 .890) dan moet je de laatste cijfers van het gegeven coordinaat vervangen door de gegeven cijfers. Soms staan er andere gegevens op zoals 'A=5'.

De gevraagde geocache is een mysterie. Het is niet gebruikelijk om specifieke mysterie caches op het forum te bespreken.

Maar ik vermoed dat je eerst moet puzzelen voordat je verder kan met de tag die je kan vinden.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...