Jump to content

kan een travel bug nr 2 maal voorkomen?


Kanonnenpoetser

Recommended Posts

Heb een Travel Bug opgepikt op Texel.

Bij het invoeren van het nummer wat op de TB-staat komen de gegevens van een ander TB te voorschijn.....

Datgene wat naar voren komt komt niet overeen met mijn gevonden TB

 

hoe kan dat...

 

Kanonnepoetser - Nieuwleusen

 

goed gekeken naar het verschil van de 0 nul en de O Ows de B en de 8 ?

 

barny

Link to comment

Het kan ook dat wat er aan de TB hangt verdwenen is. Ofwel door cachers die het kennelijk interessant vonden en "stiekem" verwisselen, ofwel door de eigenaar. Als een TB verdwijnt kan de eigenaar namelijk de copy op reis sturen en soms wordt vergeten om dan ook een nieuwe foto erbij te plaatsen.

Link to comment

De meest waarschijnlijk uitleg hiervoor, is dat zowel de "Master"-tag als de "Copy"-tag in omloop zijn.

 

Dit is mij al een keer gebeurd. Mijn allereerste TB heb ik op 11 april 2004 in een cache geplaatst; op 13 april heeft iemand de cache gevonden maar geen TB. Na 3 maanden heb ik besloten dat de eerste versie "zeker" dood was, dus een tweede versie gemaakt en aan de "Copy"-tag gehangen. Ongeveer een jaar later begon ik berichten uit zowel Nord- en Zuid-Duitsland over mijn TB te krijgen. Na enkele vragen heb ik begrepen: de originele TB was na 14 maanden "spontaan" ergens in Bayern opgedoken. Gelukkig waren op dat moment de twee TBs in handen van cachers; de "holder" van de Copy-versie heeft hem keurig naar mij thuis gestuurd (per post).

Link to comment

kan niet? kan niet!

het is in de goodyshop van geocaching.nl 2 keer voorgekomen dat er een identiekke nummer was.

maar bij een teebee die al wat langer in bedrijf is zou het wel eerder ondekt zijn

 

Barny

 

Kan inderdaad wel en heb hiervan ook al wel eens een melding voorbij zien komen.

 

Ik heb al eens een mail gehad uit het buitenland dat iemand een TB wilde activeren, maar al door mij was gedaan. Mijn nummer klopte gewoon. De betreffende cacher had deze TBs bij een shop gekocht en het bleek een 'oud' exemplaar oid te zijn.

Ja, het kan dus voorkomen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...