Jump to content

Eigen Cache


Jorisvs123

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

ik heb vorige week mijn eerste eigen cache weggelegd op internet geregistreerd. Maar nu staat er bij mijn cache nog steeds de

volgende cache..

 

Cache Issues:

 

* This cache has not been reviewed yet. Once it is published, it will be listed on the site. Check the logs to see if the reviewers have left a note for this listing.

 

weet iemand hoelang het nu nog kan duren voordat mijn cache echt in de 'lucht' is..

 

Joris

Link to comment

Beste allemaal,

 

ik heb vorige week mijn eerste eigen cache weggelegd op internet geregistreerd. Maar nu staat er bij mijn cache nog steeds de

volgende cache..

 

Cache Issues:

 

* This cache has not been reviewed yet. Once it is published, it will be listed on the site. Check the logs to see if the reviewers have left a note for this listing.

 

weet iemand hoelang het nu nog kan duren voordat mijn cache echt in de 'lucht' is..

 

Joris

 

Dat gaat zo lang duren tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen..... :rolleyes:

 

-= GensNet =-

Link to comment

lol Gensnet, helaas hebben de vraagstellers daar niets aan

 

je kan de reviewers volgen via twitter, en daar zien welke er allemaal online komen.

Door dat het allemaal vrijwilligers werk is en ze maar met z’n tweeën zijn, en om dat ze zo af en toe ook eens zelf cachen, en omdat het nu mooi weer is, en omdat ze alle bij nog werken (kruimel heeft wel wat extra vrije ouwe lu ehh mannendagen) en omdat de aanwas van nieuwe cache’s door het mooie weer van cache astronomisch toenemen kan het wel eens wat langer duren, cache's worden 1 voor 1 afgehandeld en de oudste Gc nummers eerst

 

barny

Link to comment

@Jorisvs123 en @pk & bc,

 

De richtlijn is dat het binnen 72 gereviewd moet zijn.

Dat betekent niet dat die binnen 72 uur online komt, maar dat kan ook zijn dat er nog iets aan mankeert aan de cache. In dat geval kun je een reactie verwachten binnen 72 uur van 1 van de reviewers.

 

Waar je op moet letten is, dat je het vinkje aan hebt staan dat je de cache actief maakt (dat je hem dus online wilt hebben). Heb je dit niet, dan kun je wachten tot je een ons weegt.

Maar gezien de melding die je geeft, denk ik dat je dat wel gedaan hebt.

 

Als het goed is, krijg je een email dat er een reviewers note geplaatst is (indien er nog iets aan mankeert). Maar dat is geen 100% garantie, dus af en toe op de cachepagina kijken voor een reviewers note is aan te raden.

 

De richtlijn geeft ook aan dat indien je binnen een week geen reactie hebt gehad, dat je dan de Groundseak mag benaderen (email adres staat wel vermeld). Maar voordat je deze escalatiemethode gebruikt, zou ik eerst eens bv GeoGuy benaderen via email (contact via geocaching.com profiel, een email versturen). Het is bekend dat de andere reviewer Kruimeldief niet tot nagenoeg niet reageert via email, maar alleen via Twitter.

 

- Robert

Edited by De broekies
Link to comment

En wie zijn de reviewer,'s eigenlijk? Zijn deze bekend ?

 

Ja hoor, deze zijn bekend onder de namen GeoGuy en Kruimeldief.

Maar maak je geen zorgen, het is vakantietijd, dus het is logisch als het niet binnen een dag of twee gereviewed kan zijn en dus gepubliceerd wordt.

Het belangrijkste is dat je, zoals De broekies al zeiden, je het vinkje aan hebt staan dat je de cache actief maakt (dat je hem dus online wilt hebben). Want zolang je dat niet doet, krijgen de reviewers de cache niet aangeboden om te reviewen (te kijken of hij gepubliceerd kan worden).

 

Verder is het belangrijk natuurlijk dat als je de cache snel online wilt hebben, er geen fouten in staan en je alle benodigde informatie in een note aan de reviewers hebt aangeboeden dus:

-klopt je coordinaat (een simpel foutje niet Noord en Oost hebben gebruikt, maar Zuid en/of West, zorgt ervoor dat het bij de verkeerde reviewer terecht komt)

- staan alle benodigde waypoints (ook genoemde parkeercoordinaten) in de additional waypoints

- staat in een note aan de reviewer van wie je toestemming hebt voor de plaatsing van de cache (naam, adres etc.)

- voldoet de cache aan de regels, een greep uit de regels: geen gevaarlijke plek (bruggen, treinovergang etc), niet commercieel (geen toegangsprijs etc.), rolstoelicoontje als het een 1 ster terrain is enz.

 

Maar het belangrijkste is dus dat vinkje dat hij ready is en dus door reviewers bekeken moet worden, want anders kunnen ze de cache pagina dus niet eens zien. Daarna gaat het op volgorde van geocache nummer en krijg je uiteindelijk via een note op de cachepagina te horen of je cache gepubliceerd wordt of niet (en waarom niet). En indien nodig, kun je dan je cache pagina verbeteren en opnieuw indienen.

 

Veel succes met het plaatsen van je eerste cache, ik hoop dat het een mooie wordt!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...