Jump to content

TB Regels


Steggie's

Recommended Posts

Beste allen,

Wij zijn nieuw en reeds behoorlijk veslaafd aan het nieuwe wandelen.

 

Nu hebben wij er een aantal gevonden, waaruit vragen zijn ontstaan welke jullie mij best duidelijk kunnen of willen maken.

 

Het loggen van een TB is mij niet geheel duidelijk en wil niet op mij geweten hebben dat alles wat wij vinden

uit het oog verloren gaat.

Dus graag een duidelijke uitleg van het loggen van een TB.

 

Recentelijk hebben wij een TB geveonden "natuurlijk Alphen GC1Y1TH" en daarna geplaatst in "grondzeilers GCQT80".

 

Maar heb het vermoeden dit niet juist gedaan te hebben.

 

Kan iemand mij helpen en checken of de TB nu juist geplaatst is ( bij de internet data )

 

Vriendelijke groet,

de Steggie's

Link to comment

Ik hoef niet zonodig snel te reageren;) maar het gaat over TB1F29B die nadat jullie geweest zijn is tebe uit grondzeilers gegrapt door waarschijnlijk met hun 3 founds uit ook onbekendheid van het hoe het de bedoeling is

Zij hadden even kunnen wachten totdat jullie hem daar gedropt hadden, maar nu zijn er twee mensen bezig met het hestellen, dat gaat natuurlijk nooit goed, als ik jullie was zou ik gewoon achterover leunen en gewoon op zoek gaan naar de volgende cache

 

Barny

Link to comment

Hallo Steggie's!

 

Jullie hebben niets verkeerd gedaan m.b.t. het verplaatsen van de TB. Een klein aandachtspuntje is alleen dat je de code die op de TB staat niet in je log van de geocache van je hem in gevonden hebt moet zetten. Deze code is namelijk alleen zichtbaar voor diegenen die de TB daadwerkelijk in handen krijgen en moet nooit ergens online genoteerd worden.

 

Wat er nu gebeurt is:

1) Jullie hebben een TB retrieved uit een cache en dat ook netjes alszodanig gelogd.

2) Vervolgens hebben jullie de TB gedropt in een cache en normaal kun je dan dit eenvoudig op internet aangeven bij het loggen van een cache find. Maar nog voordat jullie dat konden doen had een beginnende cacher de TB gevonden en deze wilde de TB retrieven. Dat ging alleen (nog) niet omdat jullie 'm nog niet op internet gedropt hadden.

3) een wat meer ervaren cacher wacht dan even met het retrieven van de TB totdat de vorige cacher hem gedropt heeft middels een log. Maar in dit geval is dat dus niet gebeurt. Die andere cacher heeft de TB "gegrabbed" . Deze optie wordt normaal alleen gebruikt als je een TB aan iemand geeft of als hij kwijt was etc., omdat hij dan niet in een cache wordt gevonden en dus niet "geretrieved" kan worden.

4) doordat de TB "gegrabbed" was konden jullie hem niet meer op de normale manier droppen. En jullie hebben heel netjes gehandeld door dan maar een discover note te plaatsen op de TB pagina om uit te leggen wat jullie hebben gedaan. Hiermee is in ieder geval voor de eigenaar van de TB duidelijk wat er is gebeurt.

 

Hopelijk is het hiermee wat duidelijker en ga zo door!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...