Jump to content

Traag als dikke stroop


gensnet

Recommended Posts

Is dat hier wel eens anders geweest? zeker op de GS fora zie ik regelmatig een melding dat de opdracht na 45 seconden wordt afgebroken.

 

Misschien dat Garmin ze kan helpen, die hebben alle snelheidsproblemen van hun site inmiddels onder controle en daar worden bij tijd en wijle toch door heel veel mensen tegelijk kaart updates van gigabytes gedownload zonder dat er vertraging merkbaar is (bij mij)

Edited by Mars Express
Link to comment

Hier is het inderdaad ook heel traag.

Na even pingen komt dit eruit:

Microsoft Windows [versie 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

>ping forums.grounspeak.com

Pingen naar forums.grounspeak.com [69.43.160.145] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 69.43.160.145: bytes=32 tijd=183 ms TTL=51
Antwoord van 69.43.160.145: bytes=32 tijd=184 ms TTL=51
Antwoord van 69.43.160.145: bytes=32 tijd=185 ms TTL=51
Antwoord van 69.43.160.145: bytes=32 tijd=182 ms TTL=51

Ping-statistieken voor 69.43.160.145:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 182ms, Maximum = 185ms, Gemiddelde = 183ms

 

183ms is inderdaad veel 20-40ms is ong. normaal.

Link to comment

De tijden die ping je geeft, hoeven niet echt veel te zeggen over de snelheid van een website. Los daarvan: 180ms is een vrij normale tijd voor websites die aan de overkant van de Atlantische oceaan staan.

De webservers van Groundspeak hebben gewoon wat veel tijd nodig om pagina's te genereren.

Link to comment

De tijden die ping je geeft, hoeven niet echt veel te zeggen over de snelheid van een website. Los daarvan: 180ms is een vrij normale tijd voor websites die aan de overkant van de Atlantische oceaan staan.

De webservers van Groundspeak hebben gewoon wat veel tijd nodig om pagina's te genereren.

L*lkoek. Voorheen was ging het opvragen van de hoofdbladzijde van gc.com "normaal". Nu werkt zo langzamerhand "alles" zo traag als dikke stroop en is niet vooruit te branden....... Het duurt bijvoorbeeld een "eeuwigheid" om dit bericht als voorbeeld te bekijken en om het dan eindelijk met héél véél moeite op het forum te plaatsen.

 

-= GensNet =-

Link to comment

En wat is er dan precies lulkoek aan het feit dat dat niets met pingtijden te maken heeft maar met het feit dat die servers lang doen om pagina's op te bouwen?

Pingtijden e.d. kijk/meet ik nooit. Ik kijk gevoelsmatig hoelang het duurt voordat een bladzijde met een 17 Mb. verbinding (1 Gb. videokaart) op het scherm staat.

 

L*lkoek, omdat dit helemaal niets te maken heeft met dat de bladzijde uit Amerika komt en daardoor tijd nodig heeft op de bladzijde(n) op te bouwen. De bladzijde van tc.com komt namelijk óók uit Amerika en de opbouw van de bladzijde(n) is normaal en duurt echt niet zo lang als die van gc.com en aanverwante bladzijden.......

 

Nu begrijp ik best dat de bladzijde van tc.com niet zo zwaar belast/gebruikt wordt dan die van gc.com, maar op deze manier is er eigenlijk niet meer fatsoenlijk met gc.com naar schat omschrijvingen te zoeken. Het ziet er namelijk naar uit dat gc.com op deze manier aan z'n eigen "succes" ten onder gaat.

 

-= GensNet =-

Link to comment

Lees nog eens wat ik zeg. Ik zeg precies hetzelfde, namelijk dat die pingtijden niet uitmaken en vrij normaal zijn voor servers aan die kant van de oceaan. Kortom: dat die servers veel tijd nodig hebben om die pagina's te bouwen (oftewel traag zijn)

 

Overigens is dat in het geval van die forum server 'vrij normaal', dat is pas een paar jaar zo met vlagen.

Link to comment

> Lees nog eens wat ik zeg.

Ik lees goed, maar ik probeer je uit te leggen dat die pingtijden (of die normaal of niet normaal zijn, zal me eigenlijk een biet zijn) maar het opvragen van de gc.com bladzijde(n) zijn zo traag als dikke stroop en daar heb ik echt geen pingtijden voor nodig om dit te constateren. Dat de lange pingtijden met de trage opbouw van de bladzijde te maken heeft, begrijp ik.

 

Ten eerste: waarom was voorheen (ongeveer twee weken terug) de bladzijde (ondanks de pingtijden??) wel normaal?

Ten tweede: waarom is de tc.com bladzijde óók aan de andere kant van de oceaan er wel binnen een normale tijd?

 

Je kunt de tc.com bladzijde goed vergelijken met de gc.com bladzijde wat aan de andere kant van de oceaan betreft.

 

> Overigens is dat in het geval van die forum server 'vrij normaal', dat is pas een paar jaar zo met vlagen.

 

> ....."vrij normaal"?

't Is maar wat jij "vrij normaal" vindt. Ik vind het in ieder geval erg vervelend. http://www.wachten.wachten.wachten.wachten.nl. Inmiddels heb ik alweer een nieuw kopje koffie ingeschonken......

 

-= GensNet =-

Link to comment

Ik zei nou net dat die pingtijden niet relevant zijn. Dus dan vertel je me dat dat lulkoek is omdat de pingtijden niet relevant zijn. Sorry, maar er is weinig vast te knopen aan je verhaal.

 

Wat betreft dat forum: dat is bekend, dat is al tijden zo, daar wordt al tijden over geklaagd, en vooralsnog verandert er weinig aan zo te zien. Soms houdt Groundspeak wat opruiming hier en daar in die database, maar het heeft, zo te zien, heel wat minder prioriteit dan de 'hoofd'site. Lijkt me een kandidaat voor uitbesteden aan partijen die meer energie kunnen steken in het onderhouden van een forum op een ander platform (Unix/Linux) dan waar je zelf 90% van je tijd insteekt.

 

En dat het jou niet boeit waarom het traag is, is je goed recht. Maar bemoei je er dan ook niet mee als er mensen zijn die aankwamen met een reden waarom het naar hun mening traag was. Zeker niet als je gewoon precies hetzelfde zegt als de personen die zeggen dat die reden niet relevant is.

Link to comment

> Maar is dat alleen bij mij zo?

 

Om nu even bij de vraag te blijven dat ik dat alleen maar heb dat de bladzijde(n) van gc.com zo traag zijn als dikke stroop verzand het antwoord nu in waarom dat zo is. Maar dat is niet de eigenlijke vraag. De vraag is dat méér mensen dat ook hebben. Uit de antwoorden kan ik de conclusie trekken dat ik niet de "enige" ben.

 

Maar zo ik uit de antwoorden kan halen ziet het er niet naar uit dat er wat op korte termijn aan gedaan wordt, omdat het duidelijk géén prioriteit heeft.

 

-= GensNet =-

Link to comment

het is nu ook ff traag hier:

 

PHP Fatal error: Maximum execution time of 45 seconds exceeded in E:\Inetpub\forums\GC\ips_kernel\class_db_mysql.php on line 457 PHP Fatal error: Maximum execution time of 45 seconds exceeded in E:\Inetpub\forums\GC\sources\ipsclass.php on line 1111

Link to comment

het is nu ook ff traag hier:

 

PHP Fatal error: Maximum execution time of 45 seconds exceeded in E:\Inetpub\forums\GC\ips_kernel\class_db_mysql.php on line 457 PHP Fatal error: Maximum execution time of 45 seconds exceeded in E:\Inetpub\forums\GC\sources\ipsclass.php on line 1111

 

Zoiets komt hier ook regelmatig op het scherm te staan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...