Jump to content

Geo Caching Emergency Channel


Cernunnos

Recommended Posts

Na overleg, gepuzzel en getest en vallen en opstaan is het nu gelukt! Er is een Geo Caching Emergency Channel geboren. Via dit kanaal kan men na registratie dmv. mail, twitter of via een site noodoproepen plaatsen of een hulpverzoek indienen tijdens het cachen. Ontvangers kunnen daar dan weer op reageren.

Persoonlijk ben ik erg te spreken over de mogelijkheden die er nu zijn. Je kunt berichten verzenden en ontvangen via twitter, mail of via de site. De komende tijd zal alles nog wat worden bijgeschaafd en nieuwe zaken worden ontwikkeld. Daar heb ik ook jullie input bij nodig dus als je tijdens het gebruik van het GCEC opmerkingen of ideeën hebt laat het mij dan even via een PB weten.

 

De functionaliteit, de API kan en mag door meerdere sites worden overgenomen om op deze manier het bereik te vergroten. Zie je als programmeur of sitebeheerder deze functionaliteit wel zitten of wil je hier eens verder van gedachten over wisselen neem dan ook even contact met mij op via PM. Het zou mooi zijn als de geocacher zich bij zijn of haar site kan registreren voor de GCEC en dat vanuit de site de meldingen naar een centraal punt worden verzonden en uitgestuurd worden.

 

Op dit moment is er één SITE waar de GCEC al draait en waar hij is ondergebracht onder externe projecten. Daar vind je ook meer uitleg over de functionaliteit en de werking van het geheel. Totdat er eventueel meer sites zijn die belangstelling hebben voor deze functionaliteit kun je je daar voor de GCEC aanmelden. Ik wil hen dan ook bedanken voor het faciliteren van mijn idee en de hulp en kennis die men heeft geboden bij het laten werken van dit geheel.

 

Nieuwsgierig geworden? Lees dan HIER verder en registreer je om gebruik te kunnen maken van GCEC.

 

Persoonlijk denk ik dat het een mooie aanvulling kan zijn voor veel geocachers en ik hoop dan ook dat men zich voor het GCEC binnenkort op meerdere sites kan aanmelden.

Link to comment

Is een mobiele telefoon niet handiger, sneller, efficiënter? Of mis ik nu iets...

Ha die Malyenki.

Ja, in sommige gevallen zal een gsm makkelijker zijn, zeker als je een netwerk van contacten hebt, maar dat zal niet voor iedere cacher zo zijn. Het voordeel van deze tool is dat je bericht in één keer een grote groep geocachers kunt bereiken.

Ik bied een nieuw platform aan en het is aan een ieder om er wel of geen gebruik van te maken.

Op dit moment staat er een basis, maar mede door de vooruitgang van telecom etc kan er bij voldoende belangstelling in de toekomst zo zijn dat er nog een hoop functionaliteit wordt toegevoegd en dat er voor de diverse gms's apps zullen worden geschreven.

 

groetjes.

Link to comment

Malyenki,

 

Ik wil ff vragen aan jou, omdat ik nu eenmaal jouw naam voorbij zag komen op 't forum, hoe men in het veld kontakt legt met een eigenaar van een cache. Je leest regelmatig in log's dat er ter plekke een extra hint, coord.check o.i.d. gevraagd wordt. Nu heb ik ook een paar keer bij de hand gehad dat ik ter plekke wel wat extra hulp zou kunnen gebruiken, maar hoe kom je op zo'n moment in kontakt met de eigenaar van de cache?

Mailen kan natuurlijk maar dan heb je niet meteen een antwoord. En mobiele nummers staan nooit vermeld.

Hoe doet men dit toch?

En nu ik toch bezig ben, heb jij enig idee hoe ik kan achterhalen of er ooit een mobiele versie van geocaching komt voor andere dan Iphone toestellen?

Dank alvast voor een reaktie.

Team MAAI

Badhoevedorp

Link to comment
Malyenki,

En nu ik toch bezig ben, heb jij enig idee hoe ik kan achterhalen of er ooit een mobiele versie van geocaching komt voor andere dan Iphone toestellen?

 

 

heb jie hier wat aan? http://www.globalcaching.nl/downloads/Smar...ne/default.aspx

 

oh en met hulplijntjes worden volgens mij meestal andere cachers bedoeld die de cache al eens gedaan hebben of zo.

Link to comment

Er zijn uitzonderingen (vooral bij lange of moeilijkere multis zie je het wel eens) waarin de cache-eigenaar zijn mobiel nummer in de hints versleuteld heeft staan.

Het enige dat je kan gebeuren als je een hulplijn op die manier gebruikt kan een gekrenkt eergevoel zijn, maar dat mag ieder voor zich bepalen.

Daarnaast: hoe langer je aan geocaching doet, des te meer cachers leer je kennen en des te meer cachers weet je via hun mobieltje te bereiken. Ook hier geldt weer, sommigen maken daar gebruik van, sommigen niet.

De eigenaar van de cache weten te vinden zonder dat je hem zelf kent, lukt dan ook best na wat telefoontjes. Er is zo'n theorie, ik weet even niet wie hem bedacht heeft, die zegt dat iedereen op de wereld ieder ander kent via maximaal 6 of 7 tussenrelaties (niet schieten als het er 8 zijn).

Met cachen niet anders. Iedereen kan wel iemand bereiken die hooguit met nog een tussentelefoontje het nummer van de cache-eigenaar kan achterhalen.

 

Greetz & veel plezier met cachen, Bloodwoosj (die bij voorkeur niemand belt en als ie niks vind een DNF logt).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...