Jump to content

Pictogram op geocaching kaart


Woodwhisperer

Recommended Posts

Goedendag

Mijn naam is Ron van Dieren [Woodwhisperer]. Het valt mij op dat zo af en toe het Pictogram van een Mystery-cache een ander pictogram heeft dat het bekende blauwe rondje met vraagteken.

Ik zie dan een (lichter) blauw rondje met een blokje met boven en rechts een paaltje. Dit betreft maar een enkele cache. De andere mystery caches op de kaart hebben gewoon het vraagteken.

Dit blijft hetzelfde ,om het even welke kaart in selecteer, en ook in- en uitzoomen heeft geen invloed. Is dit een bug of iets anders? Het is niet storend maar wel eigenaardig.

Wie iets meer weet,....ik hoor het graag

vriendelijke groet

Ron

 

 

Edited by Woodwhisperer
Link to comment

Op de plek van jouw puzzelstukje zie ik geen cache staan. Wel iets naar rechts: GC7KA50 [De Luizenmoeder] op de hoek Buitenbrinkweg/Horsterweg.

Heb je die toevallig open staan in een andere app of zo? Of is dit een gecorrigeerd coördinaat? Haal dan maar snel je afbeelding weg! :ph34r:

Link to comment

Even van onze kant een andere vraag over de picto's op de kaart/map.

Al geruime tijd als ik op een picto klik, maakt niet uit welke, gebeurt het vaak dat er niks gebeurt en ik dus ook niet de listing pagina kan kijken.

Dit gebeurt alleen als ik op de pc/win 10 pro/mozila firefox 60.0b6 (64-bits) via geocaching.com op de map aan het kijken/zoeken ben naar leuke caches.

Trouwens ook via microsoft edge, zelfde probleem.

Op mijn mobile kan ik via C:geo wel alles op de map aanklikken.

Wel vaker in het verleden last van gehad met andere firefox versies.

Andere mensen die ook dit probleem ervaren?

 

Link to comment

Ja, ongeacht welke browser. En volgens dit forum (voornamelijk het Engelstalige deel) gebeurt dit best vaak. Zover ik weet is er geen permanente oplossing voor, maar even uit- en daarna weer inzoomen werkt meestal wel.

Over c:geo zou ik het maar niets zeggen als ik jou was, die app maakt gebruik van scraping en is daardoor illegaal bezig. De moderators hier zijn niet blij als je het daarover hebt.

Link to comment

@ allen

Dank voor de antwoorden. Ik had geen andere app openstaan (behalve Basecamp dan..) en ik denk dat het pas wisselt als je een groene checker hebt. Op de listing-page heb ik persoonlijk niets verandert qua coördinaten o.i.d. Dus ik vraag mij toch nog een beetje af wat het "omklap-moment" is. Ik las bij de (groene) checker inderdaad dat het hier om een gecorrigeerd coördinaat gaat. Ik zie nu op de Listing-page dat ook daar het coördinaat verandert is in mijn gevonden coördinaat. Weer wat geleerd. Afbeelding verwijderd.

Dank. :D 

Link to comment

@StefandD,

Het uit en inzoomen of het opnieuw opstarten en  of opnieuw aanmelden helpt bij ons niks hellaas.

Wat dat ene betreft, goede tip, om het niet te noemen ;-) maar die andere heb ik ook, zo lang daar geen voor mij werkende GPS/kompas op zit gebruik ik die alleen voor de andere  functies. Was het ook niet zo dat als er een reply dat je daar melding van kreeg? Dat heb ik ook niet gehad.

Waar staat de topics over het niet werkende picto, of waren het verscheidende?

Thanx alvast, ik heb ook weer wat geleerd!

Link to comment

Ik heb alle plugins uit geschakeld en toen deden de pics het wel weer.

Nu heb ik alles weer aan en het leek dat youtube best video downloader 2 de probleem veroorzaakte.

Deze nu uitgeschakeld gelaten en alles werkt tot nu toe naar behoren.

Hopelijk blijft het nu weg.

Link to comment
19 hours ago, Woodwhisperer said:

@ allen

Dank voor de antwoorden. Ik had geen andere app openstaan (behalve Basecamp dan..) en ik denk dat het pas wisselt als je een groene checker hebt. Op de listing-page heb ik persoonlijk niets verandert qua coördinaten o.i.d. Dus ik vraag mij toch nog een beetje af wat het "omklap-moment" is. Ik las bij de (groene) checker inderdaad dat het hier om een gecorrigeerd coördinaat gaat. Ik zie nu op de Listing-page dat ook daar het coördinaat verandert is in mijn gevonden coördinaat. Weer wat geleerd. Afbeelding verwijderd.

Dank. :D 

Als je de checker gebruikt van Geocaching zelf, dan is dat inderdaad het moment dat het coordinaat aangepast wordt. Gebruik je een externe checker dan moet je het coordinaat zelf aanpassen om het "opgeloste" pictogram op de kaart te krijgen.

Het is bedoeld als hulp, zodat je weet waar de cache +- ligt nadat je het opgelost hebt.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...