Jump to content

Auto navigatie en geocaching


henkjbos

Recommended Posts

Natuurlijk zal dat gaan. Je moet dan navigeren op coordinaten. Het nadeel is natuurlijk dat als je cache niet gelijk langs de weg ligt, je het voordeel mist dat je de paadjes ziet die naar de cache leidden. Het lopen van een multicache zal al helemaal omslachtig zijn.

En natuurlijk is daar nog het probleem dat een auto-GPS meestal maar een heel beperkt batterij leven heeft.

 

Dus, voor eens te kijken of geocachen leuk is, zeker doen, en als het leuk blijft, een echte GPS aanschaffen.

Link to comment

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Maar wat ik eigenlijk bedoel is, dat ik op een of andere manier, de codes oid van de caches over wil brengen naar een auto-navigatie systeem. Hiermee zou ik dan een route kunnen rijden, en vervolgens met mijn gps (die ik al heb) echt gaan zoeken.

Link to comment

Bij TOMTOM is het mogelijk. De caches verschijnen op 't scherm als "nuttige plaats". De GPX van verschillende types kan je afzonderlijk als OV2 file inladen. Op deze manier zie je op de TOMTOM het verschil tussen een tradi, multi etc. Je moet wel een gepast bitmapje per soort cache aanmaken die dan op de coördinaten verschijnt op 't scherm met een eventueel gekozen waarschuwingstoontje. De GPX van groudspeak moet je converteren naar een OV2 file, dat kan je met "Poiedit" op een zeer gemakkelijke manier. De bekomen OV2 file samen met de bitmap plaats je in de dir vb EuropNorth van de TOMTOM en je kan op weg.

MVG

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...