Jump to content

Caches stuk voor stuk verwijderen


marjo48

Recommended Posts

ik heb een Garmin Etrex 30

nu heb ik veel verschillende geocaches in mijn apparaat staan waarvan ik er sommige wil verwijderen

ik kan wel vinden waar ik ze allemaal in 1 keer kan verwijderen, maar ik wil niet alle verwijderen , maar sommige wel en sommige niet

ik kan nergens in de gebruiksaanwijzing vinden hoe ik dat moet doen, weet iemand dit wel en kan mij helpen ???

Link to comment

Caches worden als gpx-bestanden opgeslagen in de map \Garmin\GPX\. Door die gpx-bestanden weg te halen haal je ook de caches weg die in die bestanden staan.

 

Stuur de je caches stuk voor stuk op via geocaching.com, dan heeft elke cache zijn eigen gpx-bestand met als naam de GC-code van de cache.

 

Bij pq's of verzenden vanuit GSAK staan er meerdere caches in één gpx-bestand. Bij verwijderen van het gpx-bestand verwijder je dus alle caches in dat bestand. Wil je niet alle caches in dat bestand verwijderd hebben, kan je met BaseCamp losse caches verwijderen. Vergeet dan niet om eventuele bijbehorende waypoints ook te verwijderen, die nemen dan alleen maar onnodig ruimte in beslag. Dit is allemaal handwerk, dus weet waar je mee bezig bent.

Link to comment

Basecamp kan in gpx-bestanden kijken en aanpassen. Iets wat weinig programma's kunnen.

 

Het is heel simpel:

Sluit je gps aan op de pc/mac en start Basecamp. Wacht even tot BC je gps heeft uitgelezen en klik dan op Interne opslag van je toestel of op Gebruikersgegevens van je SD-kaart.

Nu zie je alles wat er in het toestel staat: sporen (tracks), routes, waypoints, foto's en caches. Door iets te selecteren en op Delete te drukken kan je iets verwijderen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...