Jump to content

Gluren vanachter de gordijnen :)


Team Noodles

Recommended Posts

Het viel me op dat er in Nederland (vanuit mijn notification/gevoelsmatig oogpunt tenminste) aardig wat caches in voortuintjes/bloemenbakken etc etc liggen.

Hoe kom dat zo? Ik zie dit bijna nooit in Engeland bijvoorbeeld.

 

Persoonlijk vinden we het toch elke keer een beetje raar als we in een voortuin belanden, beetje ongemakelijk gevoel enzo.

 

Of ligt dit nu aan ons?

 

edit - spelling

Edited by Team Noodles
Link to comment

Nederland is een van de dichtstbevolkte landen in Europa, dus het vinden van een vrije locatie in onbewoond gebied is wat lastiger. Daarnaast speelt natuurlijk ook gewoon gemakzucht een rol, want voor je eigen voortuin hoef je tenslotte niet op zoek te gaan naar de juiste persoon om toestemming te krijgen.

 

Een voortuin hoeft geen ongemakkelijk gevoel te geven, als het juiste icoontje maar is meegeven in de cache beschrijving en het ook in de beschrijving zelf staat. Dan weet je van te voren wat je te wachten staat. Duidelijkheid dat je in de juiste voortuin belandt, door bijvoorbeeld het huisnummer in de hint te vermelden, is natuurlijk dan ook belangrijk.

 

Wat mij vooral tegenstaat is de teleurstellende kwaliteit die je vaak bij vooortuincaches ziet. Aangezien het bij een voortuincache zelden om de mooie locatie gaat, verwacht ik dan een hele bijzondere cache. Als de cache dan een gewoon doosje of zelfs maar een micro is, dan is dat altijd zo'n tegenvaller. Juist in je eigen voortuin kun je nu eens iets maken wat absoluut niet kan in het bos of op de hei, iets aparts/geks/groots, in ieder geval iets creatiefs! Een veiligere locatie kan ik me ook bijna niet voorstellen, dus er wat meer geld aan uitgegeven omdat je niet bang hoeft te zijn dat het zomaar verdwijnt lijkt me toch ook best mogelijk.

 

Gelukkig zijn ze er wel, afgelopen maand bezochten we een achtertuincache (icoontje ontbreekt, maar in de tekst staat al duidelijk dat je in de gaten wordt gehouden) in Duitsland die we nou echt geweldig vonden: Töff Töff für das Kind im Manne (und Frau :-) ). Iemand die er echt veel werk en tijd in heeft gestoken en iets moois heeft gemaakt, dat zijn nou voortuincaches waarvoor je met plezier een flink stuk voor omrijdt.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...