Jump to content

Coordinaten anders?


mielpeet

Recommended Posts

Onlangs hebben wij een cache geplaatst. Mooie puzzel erbij verzonnen. En al heel wat cachers hebben zich kapot gebeten op de puzzel. De coordinaten zijn door 4 verschillende gps-apparaten vastgelegd. Nu krijgen wij diverse meldingen dat er een flinke afwijking is (± 30 meter) is. Dit hebben wij natuurlijk gecontroleerd en inderdaad, er is een afwijking. Wij begrijpen niet hoe dit mogelijk is. Het is wel ontstaan na het verzetten van de klok maar zou dat echt een oorzaak kunnen zijn??

 

Wij snappen er in ieder geval helemaal niet van. Is er iemand die ons kan helpen?

 

Dank en groeten, Peter en Emiel

Link to comment

Aangezien je met 4 verschillende gps-en hebt ingemeten kan ik me eigenlijk alleen maar een gps verstoring voorstellen.

In februari zijn er zonnevlammen geweest die het gps signaal konden verstoren, dan is het dus een natuurlijke oorzaak, maar het kan ook zijn dat er een gps jammer toevallig net op dat moment in de buurt was.

 

Heel vervelend maar weinig aan te doen, behalve dan op twee verschillende dagen het coördinaat te bepalen.

Link to comment

Aangezien je met 4 verschillende gps-en hebt ingemeten kan ik me eigenlijk alleen maar een gps verstoring voorstellen.

In februari zijn er zonnevlammen geweest die het gps signaal konden verstoren, dan is het dus een natuurlijke oorzaak, maar het kan ook zijn dat er een gps jammer toevallig net op dat moment in de buurt was.

 

Heel vervelend maar weinig aan te doen, behalve dan op twee verschillende dagen het coördinaat te bepalen.

Dit is inderdaad mogelijk.

Ook hangt het er uiteraard van af waar je cache ligt. Als hij in de buurt van heel veel beton ligt, kan er ook een flinke afwijking zijn.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...