Jump to content

Cache adopteren: hoe gaat dat eigenlijk?


Jurgen

Recommended Posts

Ik heb een cache ter adoptie aangeboden gekregen, maar ik vraag me af hoe dat ongeveer gaat.

Hoe gaat dat eigenlijk? Wordt dan enkel het onderhoud overgenomen en wordt de naam op de cachepagina veranderd, of is er ook een manier om alle 'knoppen' over te nemen? (De-activeer, archiveer, bewerk e.d.)

Link to comment

De cache wordt overgedragen via deze procedure.

Als je het adoptieverzoek accepteert dan wordt de gehele cache en de daarbij behorende verantwoordelijkheden aan jou over gedragen.

Dus de cachepagina (met alle owners knopjes), de cache(route) zelf en bijbehorende onderhoud en contacten met de toestemmingsverlener van het gebied waar de cache ligt.

Uiteraard ook de eventuele contacten met de loggers en reviewers.

Op de pagina komt te staan: A cache from (oude naam), adopted by Jurgen96.

Link to comment

Op de pagina komt te staan: A cache from (oude naam), adopted by Jurgen96.

Dat gaat niet automatisch. De naam van de nieuwe eigenaar komt er automatisch te staan. Dat kan daarna worden veranderd. Ik vind het wel netjes om de eerste maker te blijven noemen in de naam. Maar dat is niet verplicht.

Dat kan op verschillende manieren.

Bijvoorbeeld zoals Sivota schrijft 'Oorsponkelijke maker adopted by nieuwe cacher'

of 'nieuwe cacher orgiginaly by oorsponkelijke maker'

Het laatste heeft als voordeel dat al je eigen caches met dezelfde naam beginnen.

Bijvoorbeeld handig in GSAK.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...