Jump to content

Niet bestaande TB


GoGoJotze

Recommended Posts

Vandaag was ik even bezig geweest met mn Geo. In een cache vond ik een TB (code: XXØXXX). Toen ik hem zojuist wou invoeren, kreeg ik de notificatie: "The Travel Bug you requested does not exist in the system.".

 

Mijn vraag: Wat te doen?

 

Groeten, GGJ

Edited by topzoekertje
TB-code was visible
Link to comment

Je zou een 0 (nul) kunnen invoeren in plaats van een O (o)

Verwisseling van leestekens komt veel voor.

 

Overigens is het eigenlijk niet de bedoeling om dergelijke codes hier te posten.

Dit om te voorkomen dat anderen hem gaan loggen.

In dit geval was het wel handig maar misschien kan je de code nog wissen?

Edited by Wad-Seekers
Link to comment

Ik maak het gemakkelijker het moet een nul zijn .

Dat is dus niet het geval. De Ø vervangen door een 0 levert een andere TB op. Het verbergen van de code slaat nergens op, aangezien de code niet bestaat. Een ander cijfer invullen kan iedereen daarvoor heb je deze foutieve code niet nodig.

Link to comment

 

Dat is dus niet het geval. De Ø vervangen door een 0 levert een andere TB op. Het verbergen van de code slaat nergens op, aangezien de code niet bestaat. Een ander cijfer invullen kan iedereen daarvoor heb je deze foutieve code niet nodig.

 

Hoe weet je zo zeker dat dat niet het geval is? Als je goed kijkt in de logs bij die TB dan lees je dat de eland vervangen is door een kat, dus ik denk dat je daardoor denkt dat het een andere TB is, maar dat is dus niet zo.

Het is een veel voorkomend probleem met de 0 en O, dus vandaar dat er meteen op gereageerd kon worden, zelfs zonder TB code omdat het een standaard probleem is waar iedere cacher wel eens tegenaan loopt.

 

Het verwijderen van de TB code is dus correct, want stel dat het onzin zou zijn om dit te weg te laten omdat het toch niet juist is, dan is het toch net zo goed onzin om deze informatie te melden? Wat zouden wij er dan mee moeten als er niet op een of andere manier een juiste code uit af te leiden is? Het is verder bovendien gewoon een regel van geocaching.com om geen TB codes, anders dan de publieke code die je op de TB pagina kunt vinden (beginnend met TB) in logs of op fora te publiceren.

Link to comment

Bij travelbugs wordt de letter o nooit gebruikt.

In de activeringscode van een travelbug (nodig voor de eigenaar om te starten) wordt het cijfer 0 nooit gebruikt.

Mijn bericht was als hulp bedoeld. Jammer dat vraagsteller zo stellig reageert. Lijkt me niet nodig.

Het is geen enkel probleem als je nog niet alle ins en outs kent als je net begint.

Link to comment

 

Hoe weet je zo zeker dat dat niet het geval is? Als je goed kijkt in de logs bij die TB dan lees je dat de eland vervangen is door een kat, dus ik denk dat je daardoor denkt dat het een andere TB is, maar dat is dus niet zo.

Het is een veel voorkomend probleem met de 0 en O, dus vandaar dat er meteen op gereageerd kon worden, zelfs zonder TB code omdat het een standaard probleem is waar iedere cacher wel eens tegenaan loopt.

 

Het verwijderen van de TB code is dus correct, want stel dat het onzin zou zijn om dit te weg te laten omdat het toch niet juist is, dan is het toch net zo goed onzin om deze informatie te melden? Wat zouden wij er dan mee moeten als er niet op een of andere manier een juiste code uit af te leiden is? Het is verder bovendien gewoon een regel van geocaching.com om geen TB codes, anders dan de publieke code die je op de TB pagina kunt vinden (beginnend met TB) in logs of op fora te publiceren.

 

Thankx

Link to comment

Graag gedaan.

 

Nog even een andere tip: ik zie dat je nu de TB gegrabbed hebt. Dit moet je in principe zo min mogelijk doen, want dan is het onduidelijk waar de TB precies geweest is, de cache waar je hem nu in hebt gevonden staat nu niet genoteerd bij het lijstje van de TB en in het landkaartje namelijk.

 

Als je een TB of coin vindt in een cache, maar hij staat daar nog niet in de inventory (dus nog niet gedropped), dan kun je het beste even een paar dagen wachten (ik wacht altijd een week) om te zien of de cacher die hem in zijn bezit had diezelfde cache nog moet loggen en die TB droppen.

 

In het geval van deze TB denk ik namelijk dat de cachers die hem in hun bezit hadden afgelopen weekend zijn wezen cachen (bijvoorbeeld weekendje weg ter ere van hun 5000e find) en nog geen tijd hebben gehad om hun gevonden caches meteen de loggen. Maar dat zal vast later deze week nog wel gebeuren, dus het is altijd beter om even geduld te hebben, zeker na een weekend of in vakantietijd.

Als na een week die TB nog steeds niet gedropped is, of hij in het bezit was van iemand die al heel lang niet ingelogd is geweest, dan kun je 'm alsnog grabben.

 

Het kan nu overigens nog gebeuren dat de vorige cachers de TB teruggrabben, in de cache plaatsen en dat jij hem dan er alsnog uit moet/kunt retrieven. Hiermee zouden alle afgelegde afstanden en bezochte caches weer gecorrigeerd worden. Maar dit hangt nu dus af van de vorige vinders.

 

Ik hoop dat het duidelijk is, zo niet, dan stel gerust hier al je vragen. Zeker met trackables zijn eigenaren altijd blij als de TBs en coins netjes blijven reizen. Maar zeker voor beginners is het met de grote hoeveelheid aan nieuwe informatie allemaal niet zo duidelijk hoe het werkt. En lang niet alle mensen, waaronder ook ervaren cachers, zijn op de hoogte van hoe het eigenlijk hoort en daardoor kunnen trackables soms maanden verplaatst worden zonder dat voor de eigenaar duidelijk is waar ze zijn geweest.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...