Jump to content

Moving cache


EbaIba

Recommended Posts

Ben sinds ruim 1 week gestart met geocaching , nu eerst nog via mijn Samsung Android .. maar dat werkt toch ff minder dan met een echte Garmin , dus die moet er straks maar komen voor mijn verjaardag... leuke oregon/etrex of zo .. haha

Het kompas laat zwaar te wensen over bij de Samsung ...

 

In de eerste week al errug veel geleerd !

Aangezien ik verstoppen minstens net zo leuk vind als zoeken , meteen 2 caches uitgezet ...

De eerste nu wat verbeterd, klein raadseltje erbij.... die is nu aardig als eerste cache.

De tweede (achter mijn eigen huis, lange tuin) schromelijk in vergist..

Kwamen 6 teams op af, 25 man in de buurt die zelfs her en der aanbelden voor info..

OK .... overschat ... die staat nu wel op inactief, dat ging mij te ver..

 

Inmiddels ook de eerste caches gevonden en ga er al reizend meer op mijn naam schrijven.

Leuke hobby erbij!!!

 

Als vrijwillger bij de site die de eurobiljetten volgt (www.eurobilltrackers.tk , link incl. mijn referral link .. anders www.eurobilltracker.com) deed mij aan het volgende denken.

 

Is er al eens gesproken over een moving cache?

Dus een cache die je bij je draagt?

 

Op de totale kaart zal hij niet zichtbaar zijn..

Je ontmoet heb ik gemerkt echter vrij snel andere geocachers.

Tijdens een ontmoeting kun je dan de moving cache die een geocacher bij zich heeft loggen. (Heb jij een moving cache?)

De eigenaar geeft dan de code vrij , jij kunt op de locatie het logboek invullen en daarna van de cache ook zien wie hem allemaal al gescoord heeft.

Inclusief een kaart waar de lijn op loopt van waar naar waar de cache gegaan is.

 

Het is een beetje het idee van een hit van een eurobiljet zoals wij het bij ons op de site hebben als iemand een bankbiljet terug vind.

 

Lijkt me technisch wel mogelijk, het is interactief...

Benieuwd naar jullie reacties?

Link to comment

Leuk voor mij om als oud eurobilltracker (ben mijn password kwijt) om te zien dat je (nog steeds eurobilltracker) zo enthousiast ben, maar alsjeblieft wil ik jou vragen om iets gas terug te gaan nemen wat betreft het plaatsen van geocaches ik heb even bij jou twee geplaaste caches gekeken en de logjes die er staan liegen er eigenlijk niet om, ik lees zelfs dat enkele schrijven dat het te treurig is voor woorden…….. dat moet je toch aan het denken zetten

Mag ik jou dan ook met grote klem vragen eerst even ruime ervaring op te doen met het vinden van de verschillende soorten caches die er in jou regio,(en er zitten echt heel mooie tussen), zodat je na verloop van tijd vanzelf leert wat jij nu wel leuk vind om te vinden, en welke caches geheel niet leuk zijn om te vinden, en ga dan pas eens denken voor een eigen cache,

 

Ik weet niet of het zin heb om dit te zeggen tegen iemand die zo enthousiast is maar onthoud wel dat het niet verplicht is om een cache het plaatsen, mar als je dat wil doen zorg dan dat het de bezoekende mensen op een of andere manier een WAW gevoel bezorgt.

 

En dat terug te komen op jou vraag, een echte moving cache mag niet meer (gelukkig) maar als je collega cachers wil ontmoeten ga je naar een geocacheevent ook daar kan met een beetje wil door veel met mensen te praten heel veel ervaring opdoen wat betreft cachen.

Het idee wat jij hier oppert lijkt een beetje op een variand hier van namelijk eerst de cache eigenaar moeten ontmoeten en die geeft dan als ruil de coords van de fysieke cache in het veld, is al meer door andere mensen ontdekt, persoonlijk vind ik er niks aan, het lijkt mij meer op bedelen van die cacheeigenaar om hun cache gevonden te laten worden.

 

Ik hoop oprecht dat je de zelfbeheersing kan opbouwen om eerst veel meer ervaring te krijgen als geocacher met het vinden van caches en het voorlopig plaatsen overlaat aan mensen waarvan je wat kan leren.

En niet alleen jij, maar laat dit verzoek ook voor alle andere enthousiaste beginners zijn. Je ziet tegenwoordig steeds meer dat mensen die met weinig ervaring en geheel geen enkele stukje fantasie in hun lijf ook zonodig een cache moeten plaatsen en daarna helemaal verbolgen zijn als er kritiek op hun creatie komt.

 

Barny

Edited by Barny
Link to comment

Hoi Barny..

 

Wees gerust , ik plaats er zeker geen meer bij .. haha

De 2e staat inactief , de eerste is inmiddels verbeterd.. , zie laatste comment ..

De hint was zeker duidelijk alleen is het dan weer zo moeilijk om met de klok mee te denken, OH,OH,OH

Erg leuk gedaan,

 

Dus al doende leer je hier ook.

 

dank voor je verdere terugkoppeling!

hoop dat je ook weer terugkeert bij de biljetten!!!

wat was je nick daar?

ook barny? heb je toch 6800 biljetten rondzwerven !!

Mooie hit dan in Frankrijk !

Edited by EbaIba
Link to comment

Yup dat ben ik dus, dan weet je meteen hoelang ik niet meer actief ben, te druk met overal doosjes zoeken en druk met events bezoeken, daarna als hobby om de gevonden cache’s eerlijk naar hun waarde te loggen, vandaar dat ik nogal eens meels krijg van verbolgen nieuw-bee cache plaasters dat mijn uitvoerige log van de onder de brievenbus geplaatste koker in een verlopen venexwijk niks vind, en dat kost met toch een hoop tijd :) vandaar dat ik geen tijd meer over had om met een loep in de hand de lange cijferreeks in te kloppen.

 

maar jou caches heb ik (nog) niet bezocht dus kan ik alleen maar afgaan op de geschreven logs, en wetende uit ervarng dat het gros van de vinders geen eerlijk (lat staan negatieve) log wil schrijven hoe de cache echt is ervaren en allang bij is met "het" puntje er bij is, dan zijn de wel eerlijk logs die wat over de cache zeggen een veel grotere waarde oordeel over de WAW factor van de cache

 

Barny

Link to comment

Ik ben het helemaal met Barny eens. Eerst ervaring en ideeën opdan, dan pas gaan plaatsen. Dit komt de kwaliteit alleen maar ten goede en je zult er dan zelf ook meer plezier aan beleven.

 

Overigens kun je wel nog enkele 'moving caches' of hitchhikers zoeken. Er zijn er wel nog op reis. Juist daar er niet meer zo veel zijn is het wel leuk je er een onverwacht vindt.

 

Groetjes, Moose61

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...