Jump to content

Probleem met uploaden foto's


irisisleuk

Recommended Posts

Ik was gisterenavond bezig met het plaatsen van logs met foto's, maar opeens kon ik geen foto's meer plaatsen. Nu probeer ik vandaag alsnog foto's bij een aantal TBs/coin logs te zetten, maar ik krijg nog steeds de melding:

500 - Internal server error.

There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

 

Hebben meer mensen dit probleem sinds gisterenavond laat? Of anders enig idee waar dit aan kan liggen?

 

Alvast bedankt!

Link to comment

Ik was gisterenavond bezig met het plaatsen van logs met foto's, maar opeens kon ik geen foto's meer plaatsen. Nu probeer ik vandaag alsnog foto's bij een aantal TBs/coin logs te zetten, maar ik krijg nog steeds de melding:

500 - Internal server error.

There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

 

Hebben meer mensen dit probleem sinds gisterenavond laat? Of anders enig idee waar dit aan kan liggen?

 

Alvast bedankt!

 

Dat komt de laatste tijd wel eens wat vaker voor. Of het iets te maken heeft met de laatste update bij GS weet ik niet. Maar als het voorkomt is het meestal na een dag of twee weer opgelost. Ik zou later vandaag of anders morgen nog eens kijken. Of het ook voor de TB cq coin pagina's geld weet ik niet.

Edited by Remunj
Link to comment

Ik was gisterenavond bezig met het plaatsen van logs met foto's, maar opeens kon ik geen foto's meer plaatsen. Nu probeer ik vandaag alsnog foto's bij een aantal TBs/coin logs te zetten, maar ik krijg nog steeds de melding:

500 - Internal server error.

There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

 

Hebben meer mensen dit probleem sinds gisterenavond laat? Of anders enig idee waar dit aan kan liggen?

 

Alvast bedankt!

 

Ja, heb ik ook last van. Zowel bij cache's als bij TB's. We wachten ff af hoe dit zich ontwikkeld.

Link to comment

Weten jullie dat dan nog niet, er word al jaren over geschreven op div flora

De servers kunnen het allemaal niet aan als iedereen in het weekend op .com wil gaan kijken loggen en foto’s oploden.

Eerst worden op de servers die geogasten uit Amerika op hun wenken bediend, en als die genegen zijn om iets meer ruimte te geven mogen de geogasten alle bitjes uit Europa via de trans atlantice zeekabel op de Amerikaanse server douwen.

Dus gewoon geduld hebben en netje wachten op je beurt totdat de Amerikaanse geogasten de server minder belasten.

De Amerikaanse geoboboboy’s hebben zoveel vertrouwen in ons Europeanen dat ze al zo lang als het spelletje bestaat het gewoonweg vertikken om hier in Europa een spiegel server neer te zetten, zodat wij in die piek dagen ook het luxe hebben van weinig 500 - Internal server error mededelingen.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link to comment

Ik was gisterenavond bezig met het plaatsen van logs met foto's, maar opeens kon ik geen foto's meer plaatsen. Nu probeer ik vandaag alsnog foto's bij een aantal TBs/coin logs te zetten, maar ik krijg nog steeds de melding:

500 - Internal server error.

There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

 

Hebben meer mensen dit probleem sinds gisterenavond laat? Of anders enig idee waar dit aan kan liggen?

 

Alvast bedankt!

 

Misschien zit hier de oorzaak wel. http://forums.Groundspeak.com/GC/index.php...p;#entry4308269

Link to comment
Eerst worden op de servers die geogasten uit Amerika op hun wenken bediend, en als die genegen zijn om iets meer ruimte te geven mogen de geogasten alle bitjes uit Europa via de trans atlantice zeekabel op de Amerikaanse server douwen.

Ik hoop dat dit als grapje is bedoeld, want het is helemaal fout. Er is geen "voorrangmecanisme" waarbij een upload vanuit de VS sneller zou gaan als één uit Europa. Zoiets maken zou overigens veel duurder zijn als het network gewoon of first-come, first-served basis laten draaien.

De Amerikaanse geoboboboy’s hebben zoveel vertrouwen in ons Europeanen dat ze al zo lang als het spelletje bestaat het gewoonweg vertikken om hier in Europa een spiegel server neer te zetten, zodat wij in die piek dagen ook het luxe hebben van weinig 500 - Internal server error mededelingen.

Ook al was er een spiegelserver configuratie - wat voor transactiegeörienteerde systemen heel snel aardig in de papieren loopt - dan zou deze eerder ten bate van de overal systeemperformance komen. Immers, als het probleem aan het netwerkafstand lag, dan zou je dat als een constante, iets verhoogde "latency" (wachttijd op alles) ervaren, zowel op een woensdagochtend als een zondagavond.

 

De foutmelding 500 heeft meestal met onvoldoende intern geheugen te maken. Een extra server daarbij zou dus wel helpen, maar die zou overal kunnen staan. Om de latency een héél klein beetje te veranderen zou alles (database, Web server, image server, enz) in Europa dubbel aanwezig moeten zijn. En als je weet dat de duurste uitgave van Groundspeak niet de servers, noch de netwerkverbinding, maar de hosting hiervan in een hoge beschikbaarheidsomgeving is, dan is het snel klaar dat het economisch niet mogelijk is.

Link to comment

Ik ben maar een simpele geoacher, en daarbij ook een simplist

 

Al die jaren dat ik al met dit spelletje bezig ben, is het wanneer al die Amerikanen wakker worden in het weekend altijd een groot probleem om op het geocaching.com te komen om je ding te doen.

Toen ik voor Geowoodstock in Amerika zelf was heb ik daar geïnformeerd aan de cachers met wie ik cachen was en dat was voor hun een nagenoeg onbekend probleem

Laat het dan maar voor mij 1+1=2 simpel rekensommetje zijn.

Mij is toen wijs gemaakt dat een server hier in europa een hoop 500 - Internal server error mededelingen zou schelen, ook iets wat voor mij een logiese gevolg is.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link to comment

Laten we eerst een afwachten of de nieuwe servers het wel aankunnen. Waar de oorzaak precies gezocht moet worden weet ik ook niet.

 

Het zou kunnen dat in Barny verhaal wel iets zit, maar dat zal de toekomst dan wel uitwijzen.

Ik heb mijn foto's gewoon kunnen uploaden en daarbij ging alles goed en snel.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...