Jump to content

Binnenkort nieuwe chatsessie met Bryan Roth van Groundspeak


De broekies

Recommended Posts

Al eerder hebben wij op www.globalcaching.nl een chat sessie met Bryan Roth van Groundspeak gehad. Hij heeft ons laten weten dat hij het leuk vond en hij opperde zelf om het nog een keer te doen. Wij zijn natuurlijk zeer verheugd om de volgende chatsessie aan te kondigen.

Deze zal gehouden worden in de laatste week van april. De exacte tijd en dag wordt nog nader bepaald. Maar we willen wel graag vooraf een idee hebben wie er bij zou willen zijn.

 

Ook als je liever niet in het Engels schrijft is het geen probleem om de chat bij te wonen. Wij hebben telefonisch contact met Bryan gedurende de chat en kunnen direct vertalen waar nodig. Je hebt nu weer de kans om jouw vraag te stellen of om gewoon te horen wat hij te zeggen heeft.

 

De chat zal weer plaatsvinden op de globalcaching chat. Om mee te kunnen doen moet je wel een account op globalcaching hebben. Deze kun je gratis aanmaken.

Meer nieuws volgt nog.

 

Laat hier dus vooral weten of je er graag bij wilt zijn. Zo hebben wij een idee hoeveel mensen aanwezig zullen zijn en dat is wel zo prettig voor Bryan Roth

 

Het Globalcaching team

 

note:

Er is op dit moment op 3 plekken een meldig hiervan gemaakt (globalcaching.nl, geocaching.be en Groundspeak.com)

Link to comment

Brain krijgt het nog druk met aldie chatt sesie's in Nederland

helaas moet ik bij jullie een progje laden en bij . NL kom ik niet meer.

 

maar ik lees wel hoe het koffie gebabbel is geweest (koekie er bij?)

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

95% van de mensen hoeft niets te installeren. De chat is een (embedded) java applicatie zoals je die ook hier bij de Groundspeak chat hebt. De meeste mensen hebben wel java geïnstalleerd, omdat veel websites daar gebruik van maken.

Voor mensen die eerst eens willen kijken of de chat werkt, zou ik zeggen: probeer het eens.

 

De chat transcriptie zal niet online worden gezet na de chat. Mensen kunnen dan vrijuit praten in de chat, wetende dat het niet later online komt te staan. Wellicht een beknopte samenvatting, maar ook dat is nog niet zeker. Dus als je echt wil weten wat er gezegd wordt, zul je er zelf bij moeten zijn. Zeker als je zelf vragen hebt voor Groundspeak.

 

Er wordt op veel fora geschreven over regels van en andere zaken van Groundspeak. De vorige chatsessie viel gelijk met het schaatsen tijdens de OS. Iedereen krijgt nu weer de kans om zelf de vragen te stellen en het antwoord uit eerste hand te horen. Niet via via. Plus als je nog meer duidelijkheid wil over jouw vraag, dan heb je gelijk weer de mogelijkheid om door te vragen.

 

- Robert

Edited by De broekies
Link to comment

De chat transcriptie zal niet online worden gezet na de chat. Mensen kunnen dan vrijuit praten in de chat, wetende dat het niet later online komt te staan. Wellicht een beknopte samenvatting, maar ook dat is nog niet zeker.

 

Waarom niet een versie online zetten waarbij je de namen weglaat? Gewoon in de vorm:

vraag: blablabla

antwoord: nog meer bla

 

Wel vrijuit praten in de publiek toegankelijke chat, maar daarna censuur op de verdere verspreiding van de inhoud van de chat kan ik niet goed met elkaar rijmen.

 

In ieder geval voorlopig geen aanmelding voor mij. 'laatste week april' is wat te vaag om me op vast te kunnen pinnen. :P

Link to comment

De chat transcriptie zal niet online worden gezet na de chat. Mensen kunnen dan vrijuit praten in de chat, wetende dat het niet later online komt te staan. Wellicht een beknopte samenvatting, maar ook dat is nog niet zeker.

 

Waarom niet een versie online zetten waarbij je de namen weglaat? Gewoon in de vorm:

vraag: blablabla

antwoord: nog meer bla

 

Wel vrijuit praten in de publiek toegankelijke chat, maar daarna censuur op de verdere verspreiding van de inhoud van de chat kan ik niet goed met elkaar rijmen.

 

In ieder geval voorlopig geen aanmelding voor mij. 'laatste week april' is wat te vaag om me op vast te kunnen pinnen. :P

 

Ik weet niet of of Bryan Roth van Groundspeak een exacte datum genoemd heeft, zo als het te lezen is in post 1 zal dat wel niet het geval zijn, anders had die er wel gestaan.

 

Van mij mag de chat rustig online gezet worden, maar kan mij ook voorstellen dat sommige daar wat meer problemen mee hebben. Maar met een samenvatting kan ik ook leven, dan kunnen andere ook lezen wat er zoals besproken is.

Link to comment

Brain krijgt het nog druk met al die chatt sesie's in Nederland

helaas moet ik bij jullie een progje laden

maar ik lees wel hoe het koffie gebabbel is geweest (koekie er bij?)

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Misschien is Groundspeak wel geïnteresseerd in wat de Nederlandse cacher wil of graag doet/ziet. Zoals ik het lees komt nu het verzoek vanuit hun zijde en dat alleen is al een goed teken.

 

Installeren van iets wat je in meerdere toepassingen toch al nodig hebt kan toch geen belemmering zijn.

Link to comment

De chat transcriptie zal niet online worden gezet na de chat. Mensen kunnen dan vrijuit praten in de chat, wetende dat het niet later online komt te staan. Wellicht een beknopte samenvatting, maar ook dat is nog niet zeker. Dus als je echt wil weten wat er gezegd wordt, zul je er zelf bij moeten zijn. Zeker als je zelf vragen hebt voor Groundspeak.

 

- Robert

 

 

jammer dat je dat zegt, jou site die was ontwikkeld uit onvrede over de openheid en transperantie van andere site's.

hier zie ik weer een heel stuk achteruitgang van juist die beginselen waar jij je sterk om maakte.

 

ik vraag me af of de mensen dan echt niet iets durven vragen als het later online gezet word wel echt met en vraag zitten...... en als de vraag echt zo precaire ligt waarom willen ze dat wel openlijk en voor iedereen openlijk in de chatt doen maar niet als het later op het forum geplaatst word?

 

Jammer, het word er zo niet beter op.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link to comment

De datum van de chat is nu bekend. De chat wordt gehouden op 28 april om 20:00 (Nederlandse tijd)

De chat is hier te vinden.

Je moet wel aangemeld zijn bij www.globalcaching.nl

 

Wil je er graag bij zijn? Laat het ons dan even weten, zodat Bryan Roth een idee heeft wat hij kan verwachten.

Nu heb je de kans om de vragen rechtstreeks te stellen aan 1 van de oprichters van Groundspeak.

 

- Robert

Link to comment

Nog even een herinnering aan de chatsessie met medeoprichter van Groundspeak Bryan Roth a.s. woensdag 28 april om 20:00.

Nu heb je de kans om 1 op 1 jouw vragen te stellen of opmerkingen te plaatsen. Enkelen hebben al gemerkt, dat Groundspeak toegankelijker is dan menigeen denkt. Ook luisteren ze naar een ieder en nemen alles in overweging. Dus laat jouw stem horen of lees mee wat hij te zeggen heeft.

 

Indien je moeite hebt met het stellen van de vraag in het Engels, dan schrijf het gewoon in het Nederlands op. Wij hebben tijdens de chat telefonisch contact en kunnen daarom gelijk alles vertalen indien nodig.

 

De afgelopen keer had Bryan interessante nieuwtjes gemeld in de chat, zoals dat ze extra reviewers zochten en dat er een nieuw type cache op komst was. Wie weet met wat voor nieuws hij nu komt.

 

De link naar de chat

op www.globalcaching.nl

Link to comment

Het initiatief wordt dus goed ontvangen door de Nederlandse cachegemeenschap.

 

ha ha ha ha ha, ahum

 

Natuurlijk was het een groot succes, daar was toch hard naar toe gewerkt.

Gewoon de Chat sessie weigeren om openbaar te maken zodat je verplicht ben om een of ander progje te laden en dat tijdstip achter het beeldscherm te zitten.

Het progje laden wil ik niet en voor het op tijd zijn zat ik vanwege werk dan toch al te laat achter de computer

 

Alleen nu weet ik niet en zal niet weten wie van de 15000 Nederlandse geocachers die vraagstellende bezoekers er waren.

Ik zal nooit zeker weten welke vragen er precies gesteld zijn.

Ik zal nooit zeker weten wat de antwoorden daar bij gegeven werden.

 

Helaas word dan nu ook de mooie service van de vorige keer dat de sessie met Bryan openbaar gemaakt werd niet meer uitgevoerd, begrijpelijk gedaan om meer “bezoekers” op de chatt te trekken om er als een pauw mee te kunnen pronken, zeer begrijpelijk allemaal, alleen zo worden wel geïnteresseerde cachers die net als ik om verschillende reden niet aanwezig konden zijn verstoken van leuke/belangrijke/informatieve geocache informatie

Ik heb wel gelezen dat we binnenkort worden afgeschept met een zeer beknopte dus een zwaar gecensureerde samenvatting.

 

Het is en blijft jammer dat juist die geocache site die ooit was opgericht als juist staande als die site die voor openheid en transparantie zich nu steeds meer van deze praktijken bediend.

 

Wat ik wel leuk vond was dat zelfs een teamlid van geocaching.nl zich openlijk opofferde, door deze treurige manier van omgaan met je eigen Global leden, om zich bij de chatt te voegen, wat zou ik graag achter de schermen bij .nl willen kijken hoe en met het gekakel juist die keuze tot stand is gekomen,

(hetkleijneduveltjemodus) misschien word daar dan wel de (natuurlijk) opgeslagen Chat openbaar gemaakt?(/ hetkleijneduveltjemodus)

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link to comment

Jammer dat je er niet bij was, natuurlijk als je moest werken is dat begrijpelijk.

Maar als je er wel geweest was, had je de vragen en antwoorden direct uit eerste lijn gehad.

Ook had je dan gezien dat er meer dan een teamlid van gc.nl aanwezig was, ik heb er wel 4 a 5 gezien en ook zij hebben hun vragen kunnen stellen.

Het was daarom ook echt voor de Nederlandse cachegemeenschap.

Link to comment

Gelukkig mag ik werken, dat moeten is nagenoeg voorbij, geheel op eigen verantwoording en daarom vond ik vanwege het mooie weer het leuk om gisteravond na mij afspraak in Nijmegen nog enkele doosje daar te gaan rapen.

 

Als er meer teamleden waren, zeker weten kan ik het nooit juist omdat er besloten werd om het niet openbaar te maken, is het wel raar dat Robbert alleen maar 1 teamlid van geocaching.nl uitvoerig bedankte dat hij aanwezig was, een beetje jammer voor al die andere belangstellende teamleden.

Maar ja zolang de sessie niet openbaar word blijft het allemaal een duister geheel en niet voor het gehele cachevolk dus.

En dat vind ik eigenlijk het ergste van alles.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link to comment

Als het werken was begrijp ik het, dat het weer mooi was ook.

Het bedanken van maar een teamlid in de betreffende draad wil niet zeggen dat de andere niet bedankt zijn.

Dat zijn ze wel degelijk, alleen gebeurde dat in de chatsessie als ze Global bedankte voor de geboden gelegenheid en aangaven dat ze de chat gingen verlaten en dat was vriendelijk van beide zijde.

Waarom je blijft volhouden dat het niet openbaar is, is mij nog steeds niet duidelijk, eenieder was en is welkom in welke chatsessie daar dan ook.

Dus het is wel voor de gehele cachegemeenschap, sommige hebben het misschien niet geweten en hadden misschien graag deelgenomen, maar iedereen benaderen is nu eenmaal onmogelijk. Het heeft immers op 3 forums gestaan.

 

Inloggen en iets installeren wat nodig om te kunnen chatten is een normaal iets en vele doen dat ook.

Edited by Remunj
Link to comment

Inloggen en iets installeren wat nodig om te kunnen chatten is een normaal iets en vele doen dat ook.

 

Waarom heb je er dan moeite mee om je elders te registreren zodat je meer over het ouwe stompen gebeuren te weten kunt komen?

Link to comment

Inloggen en iets installeren wat nodig om te kunnen chatten is een normaal iets en vele doen dat ook.

 

Waarom heb je er dan moeite mee om je elders te registreren zodat je meer over het ouwe stompen gebeuren te weten kunt komen?

 

Zie mijn antwoord na de betreffende info.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...