Jump to content

afwijking met de Garmin GPSmap 60CSx


Artjourney

Recommended Posts

Wij als startende Geocachers hebben de Garmin GPSmap 60CSx maar vinden afwijkingen tot wel 130 meter. Wat doen we verkeerd? Onze enthousiasme daalt behoorlijk want dit is geen doen zo. Juist deze GPS gekocht omdat de reviews zo goed waren.

 

Ik denk dat je hem ff op hddd*mm.mmm moet zetten en wgs84

 

suc6

Link to comment

Even opgeduikeld uit een oud draadje:

 

Ik heb ook een Amerikaanse en heb ervaren dat de GPS positie wel correct is, maar dat de 60CSx me naar een coordinaat leidt dat ruim 120 m van de orginele doelcoordinaat ligt.

De 60CSX ook een paar keer gecalibreerd, maar dat helpt niet.

Ik geef coodinaten in graden , minuten, seconden op..

 

Zowel doelcoordinaat en gevonden lokatie gemarkeerd en het resultaat was goed te zien op Mapsource.

Ik zoek naar een oplossing.... Voor mij is dit een rampje want mijn zoon kan nu niet op de kompasnaald vorruit lopen.

Herengeo

 

Ik zal de aanwijzing nog uitproberen ..

>>controleer of de juiste kaart-datum is ingesteld!

>>Via het hoofdmenu: Instellen -> Eenheden -> Kaartdatum. Zorg er voor dat daar "WGS 84" ingesteld staat (en niet, bijvoorbeeld, 'Dutch', zoals ..)

Link to comment

Wij als startende Geocachers hebben de Garmin GPSmap 60CSx maar vinden afwijkingen tot wel 130 meter. Wat doen we verkeerd? Onze enthousiasme daalt behoorlijk want dit is geen doen zo. Juist deze GPS gekocht omdat de reviews zo goed waren.

 

Ik denk dat je hem

ff op hddd*mm.mmm moet zetten en wgs84

 

suc6

 

Stond inderdaad niet op wgs84. Dus dit aangepast en meteen gaan lopen naar de cache die zo'n beetje in mijn 'achtertuin" ligt. En ja hoor, op 4 meter nauwkeurig de cache opnieuw gevonden. Ik kan je wel zoenen! Dank je wel polmske!

Groet Art Journey Team

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...