Jump to content

Fatsoen


MediaJack

Recommended Posts

Voor geocachers is het absoluut vervelend als een cache niet gevonden kan worden. Dat vind ik als cacher ook. Ook als CO vind ik het vervelend als een cache niet gevonden wordt. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Wat ik niet begrijp is dat sommige cachers menen nogal tekeer te moeten gaan als ze een cache niet kunnen of konden vinden. Daarbij worden vooronderstellingen gedaan en meningen gegeven die nergens op gebaseerd zijn. Ook als aangegeven is dat de CO er mee aan de slag gaat en de cache op onderhoud staat.  

Gelukkig zijn er ook geocachers die kiezen voor een vriendelijke en opbouwende benadering.

Link to comment

Je hebt gelijk dat de toon af en toe wel erg scherp is. De uitwassen van de sociale media gaan ook aan het geocachen niet voorbij. En zeker goudjagers die afkomen op net gepubliceerde caches willen nog wel eens de nuance uit het oog verliezen. Anderzijds is het ook goed in de spiegel te kijken. Als ik in je profiel kijk dan heb je maar weinig caches gevonden en heb je niet veel ervaring met geocachen. Meestal wordt als advies gegeven om er minimaal 100 te zoeken, van verschillende soort, om genoeg ervaring op te doen. Dat merk je eerlijk gezegd wel een beetje bij jouw caches. De laatste bleek op een ongeschikte plaats te zijn gelegd. Ook bij de andere die je hebt geplaatst en nu is gearchiveerd reageer je pas vijf maanden nadat uit de logs blijkt dat de cache mogelijk verdwenen is. Goede cachelocaties, bruikbare hints, een aantrekkelijke cachelisting en tijdig onderhoud zorgen ervoor dat cachers jouw caches met plezier doen. Als dat niet zo is, dan kun je wachten op negatieve opmerkingen.

Link to comment

@Topzoekertje 

Geocache die ik pas na 5 maanden heb gearchiveerd: klopt. Niet goed.

De 'score' van 12 gevonden caches komt niet overeen met de gevonden caches. Over de 100 zijn het er niet. Wel caches op veel verschillende locaties. Ik log ze heel vaak niet. Je kunt niet altijd aan een cijfertje op een website zien wat iemand heeft gedaan en doet. 
Tips en opbouwende kritiek is van harte welkom. Als je specifieke tips hebt voor door mij gelegde caches, houd ik me aanbevolen. Daar leer ik van. Verder is het een kleine moeite om vriendelijk te blijven.

 

@Irisisleuk Bedankt.


 

Edited by MediaJack
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...