Jump to content

Mysterie met foto-opgave


Tourer

Recommended Posts

Hallo,

regelmatig kom ik, vooral in mysteries, als opdracht een foto tegen zonder verder enige uitleg.

Weet geen raad hoe ik hier moet aan beginnen. Heb al horen vertellen dat de oplossing (coord.)  dan eventueel verstopt zitten in het Exiff-bestand van de foto. Heb op deze manier al zitten zoeken met behulp van fotobewerkingsprogramma’s maar heb helaas niets gevonden.

Dus wat zijn de mogelijkheden om aan zo’n opdracht te beginnen? Verschillende manieren mss?

Kan iemand mij uitleggen hoe ik hier best aan begin.

Alvast bedankt voor de hulp,

Tourer

Link to comment

Een foto kan heel veel zijn. Ik ben o.a. wel eens tegengekomen:

  • Coördinaten verborgen in de Exiff-informatie (kan trouwens makkelijker met rechtsklikken in Windows Verkenner, Eigenschappen te kiezen en tabblad Details te kiezen en zelfs nog makkelijker door een plug-in voor je browser te installeren. Ik gebruik deze).
  • Een ander bestand (tekst, zip) verborgen in een foto.
  • Linkje naar de echte puzzel (meestal een legpuzzel).
  • Het aantal pixels van de afbeelding zijn de laaste cijfers van de coördinaten (bv 640x480: N eindigt op .640 en E op .480).
  • Een afleidingsmanoeuvre voor de echte puzzel.

Er zullen er vast nog wel meer zijn, maar een echte oplosmethode is er niet. Je ziet het of je ziet het niet.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...