Jump to content

Hash generator


B&B Joy

Recommended Posts

Bij Elburg liggen een aantal mystery caches die je moet oplossen door een hash om te zetten naar een coördinaat. Hoe ik ook probeer, ik kan geen generator vinden die dit kan doen. Wel omzetten van tekst naar een hash, maar omgekeerd lukt niet. Er is ook een cache waar je ook je eigen IP adres en de vermelde hash moet ingeven om een persoonlijk bericht te krijgen over de locatie van de cache. Heeft iemand een goede tip??? .

Edited by Sivota
link naar een cache verwijderd
Link to comment

Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om het oplossen van puzzel-caches te bespreken door deze met naam en GC nummer te noemen op een openbaar forum.

Dat is niet de intentie van de maker van de cache en het benoemen van oplossingen die direct aan een cache kunnen worden gekoppeld is in strijd met de terms of use.

 

Algemene methodes aanreiken, die bij het puzzelen behulpzaam kunnen zijn, is wel toegestaan en nog raadzamer is het om de maker van de puzzel een mailtje te sturen wanneer u er niet uitkomt.

Link to comment

Oké, sorry. Het was niet mijn bedoeling om een oplossing te verkrijgen. Daar zijn immers andere sites voor, nietwaar? Mijn vraag gaat over het vinden van een goed werkende hash generator en daarbij had ik een voorbeeld van zo'n cache bijgevoegd. Hoe moet een ander weten wat ik precies bedoel? De meeste hash generators vertalen tekst naar een hash, maar reverse, zeker in combinatie met een ip adres, is voor mij onvindbaar. En daar vraag ik ideeën voor.

Edited by B&B Joy
Link to comment

Dat is nou juist precies de bedoeling van een Hash: je kunt wel eenvoudig van de tekst converteren naar een Hash, maar vanuit de Hash de originele tekst maken kan niet.

De enige mogelijkheid om zo'n cache op te lossen is dus om alle opties als tekst te proberen, die om te zetten naar een Hash, en dan te kijken of de Hash die je berekend hebt idd de Hash is die je zoekt.

(overigens zijn er behoorlijk wat Hash-algoritmes, dus je moet ook eerst even uitzoeken welke Hash je precies nodig hebt)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...