Jump to content

cachen met smartphone


gustafssons

Recommended Posts

Ik cache altijd met mijn smartphone. Enige jaren geleden was dat een iphone 3GS en in Nederland werkte die perfect. Daarna kocht ik een android en locus pro en kon ineens offline cachen doordat je bij android kaarten kon downloaden. Het cachen met de iphone ging ook alleen maar goed als ik de 3G had aanstaan (assisted GPS).

 

Nu ben ik aan een nieuwe smartphone toe en ik twijfel over apple of android. Het grote voordeel voor android is locus pro en offline cachen (zeker in het buitenland handig). Maar hoe zit het met de iphone tegenwoordig?? Iemand ervaringen??

 

Ingrid

Link to comment

Ik cache altijd met mijn smartphone. Enige jaren geleden was dat een iphone 3GS en in Nederland werkte die perfect. Daarna kocht ik een android en locus pro en kon ineens offline cachen doordat je bij android kaarten kon downloaden. Het cachen met de iphone ging ook alleen maar goed als ik de 3G had aanstaan (assisted GPS).

 

Nu ben ik aan een nieuwe smartphone toe en ik twijfel over apple of android. Het grote voordeel voor android is locus pro en offline cachen (zeker in het buitenland handig). Maar hoe zit het met de iphone tegenwoordig?? Iemand ervaringen??

 

 

Voor android zeker GDAK niet vergeten. De combinatie met GSAK (Windows) is ideaal.

BTW, cachen doen we met een Oregon600 maar GDAK wordt gebruikt als offline database als er een probleem is of op vakantie (API voor updates en loggen)

 

.

Link to comment

Voor beide platformen zijn voldoende cache tools beschikbaar. Voor Android hoor ik ook goede verhalen ove C:geo.

 

Voor iOS zijn voldoende apps beschikbaar. Zelf gebruik ik vaak iGeoknife. Pocket query downloaden en openen in iGeoknife en je hebt alles bij je.

Daarnaast de eigen geocaching app is ook handig.

Pas gespeeld met L4C (looking for cache), ziet er ook mooi uit. Vanuit de app direct de pocket queries downloaden en meenemen.

Gcbuddy doet het weer anders. Daar download je 1 cache in en ga je daarmee aan de gang. Als de cache goed is ingevoerd, scheelt het onderweg heel erg veel rekenwerk. De app is zo gemaakt dat (mits goed ingevoerd en voorbereid) al het rekenwerk prima voor je gedaan wordt.

 

En je hebt nog een aantal apps waarin je dingen kan omrekenen IGCT en geotools bijvoorbeeld

 

Keuze genoeg dus

Link to comment

Ik cache altijd met mijn smartphone. Enige jaren geleden was dat een iphone 3GS en in Nederland werkte die perfect. Daarna kocht ik een android en locus pro en kon ineens offline cachen doordat je bij android kaarten kon downloaden. Het cachen met de iphone ging ook alleen maar goed als ik de 3G had aanstaan (assisted GPS).

 

Nu ben ik aan een nieuwe smartphone toe en ik twijfel over apple of android. Het grote voordeel voor android is locus pro en offline cachen (zeker in het buitenland handig). Maar hoe zit het met de iphone tegenwoordig?? Iemand ervaringen??

 

 

Voor android zeker GDAK niet vergeten. De combinatie met GSAK (Windows) is ideaal.

BTW, cachen doen we met een Oregon600 maar GDAK wordt gebruikt als offline database als er een probleem is of op vakantie (API voor updates en loggen)

 

.

 

Locus Pro heeft een addon om met GSAK databases te werken. Dat maakt GDAK overbodig als je Locus Pro op je android smartfoon hebt.

Link to comment

Voordeel van een android ten opzichte van de iphone: robuustheid (op youtube staan onderwaterfilmpjes gemaakt met de sony xperia); het kunnen wisselen van batterijen (bijvoorbeeld de samsung galaxy s4) zodat je een dag lang stroom hebt; het kunnen toevoegen en wisselen van sd-kaartjes voor extra opslag; een NFC-ontvanger voor NFC-caches en een ANT+ ontvanger voor chirp-caches; nauwkeurigheid: in veel androids zit de SIRFSTAR III of SIRFSTAR IV gps chipset die ook in een garmin zit.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...