Jump to content

Cache plaatsen


kevintje

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Ik ben bezig met het maken van enkele caches.

1 hiervan maakt gebruik van een buis als verstop plaats.

 

De buis zal aan de bovenzijde een draaidop hebben om de cache toegangkelijk te maken.

Echter zou ik de buis ook een stukje willen ingraven om hem zo vast te zetten.

Ik spreek hier dan van bv 20-30cm ingraven en 40-50 cm boven de grond laten uitsteken (ik heb hiervoor reeds de toestemming van de eigenaar van de grond.)

 

Nu is mijn vraag, zal dit goedgekeurd worden? aangezien de guidelines zeggen dat een cache niet mag begraven worden, zelfs niet gedeeltelijk.

 

Groeten,

Kevin

Link to comment

Er zijn talloze discussies over het begraven van caches en wat dit dan betekent, maar gegeven blijft dat er in de richtlijnen staat dat het begraven van een cache niet mag.

Waar de grens ligt is vaak onduidelijk.

Uit jouw bericht maak ik op dat jij een verankering zoekt voor jouw cache en er zijn wel meer caches verankerd in de grond.

Een cache kan immers (meestal) niet zweven :)

Het beste raadpleeg je hierover even een reviewer per mail.

Je vindt de Nederlandse reviewers hier en de Vlaamse hier (rechter bovenhoek van de pagina)

Link to comment

Zoals ik al aangaf is daar veel discussie over.

Daaronder het gegeven dat in Nederland in de praktijk inderdaad nogal wat caches in een bekisting in de grond blijken te zijn geplaatst (al dan niet met toestemming van de beheerder)

Hoe de situatie in Vlaanderen is, dat weet ik niet.

Of caches in bovenstaande situatie allemaal volgens de richtlijnen zijn geplaatst (deze is er sinds 2005), dat kun je je afvragen en het maakt het er voor de topicstarter niet gemakkelijker op.

Daarom mijn advies om een reviewer te raadplegen.

Link to comment

In Vlaanderen liggen ook heel veel caches "begraven" (in een keldertje). Dat lijkt geen probleem te zijn want de caches blijven toch lang liggen. B) Dat men daar aan de andere kant van de wereld problemen van maakt zou irrelevant moeten zijn, je kan geen regels maken die over de hele wereld hetzelfde zijn. De US is natuurlijk het land van de rechtszaken en GS wil zich zo goed mogelijk indekken. Gewoon GBV zou voldoende moeten zijn, en het ziet er naar uit dat de Belgische (en Zeeuwse) reviewers daar over beschikken.

Niet alles moet geregeld worden door Seattle. :ph34r:

 

Ik denk dat een buis in de grond zeker geen probleem zal geven.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...