Jump to content

Oproep


Vindplaats

Recommended Posts

Meestal staat er in de omschrijving van de wandeling een waypoint genoemd waar de auto geparkeerd kan worden en of dat gratis of tegen betaling zal moeten geschieden. Echter er zijn er ook waar dat ontbreekt en het is vervelend als je aankomt op de eindcoördinaten die bovenaan de pagina staan en dan ontdekt dat je daar de auto niet kunt parkeren. Als je in de buurt bekend bent is dat geen probleem, maar als je van ver moet komen dan is dat op z`n zachts uitgedrukt niet prettig om een hele tijd te moeten rondrijden voor het vinden van een parkeerplaats en dan ook nog eens tot de ontdekking te komen dat je mijlenver van de plek verwijderd bent waar de wandeling begint. Het zoeken in Google earth naar een parkeerplaats lukt ook niet altijd. Dus co`s vermeld een parkeerplaats voor degenen die met de auto komen. Jullie zullen er veel geocachers een groot plezier mee doen.

Link to comment

Soms begint het zoekspelletje Geocaching al met het zoeken naar een parkeerplaats.

Toch kan het ook leiden tot leuke cache-relaasjes. Cachers die halsbrekende toeren uit moeten halen om bij de cache te komen en er bij het lezen van logs van anderen achterkomen dat er een veel makkelijkere manier was om de cache te vinden.

Bovenstaande heb ik regelmatig aan den lijve ondervonden.

Link to comment

Het is natuurlijk het beste om even van te voren op Google Maps/Here/Bing/OSM te kijken hoe ver het eerste WP van de parkeerplaats af ligt. Er zijn dacht ik ook regels hoe ver de cache weer van het beginpunt af moet liggen (1 mijl?). Een tijd geleden een cache gedaan, waarbij de parkeerplaats op een wel heel vreemd plek lag, ten opzicht van WP1 en de cache zelf. CO hier trouwens op aangesproken, maar deze heeft nooit gereageerd. Beetje lomp eigenlijk.

Ik doorzoek meestal ook even de logs op "parkeerplaats" e.d. om te zien of er eigenaardigheden/klachten zijn.

"Een voorbereidt mens, etc etc"

Link to comment
Er zijn dacht ik ook regels hoe ver de cache weer van het beginpunt af moet liggen (1 mijl?)

Deze regel is er alleen bij mystery caches voor de locatie van het vraagteken (bogus locatie) en de cache, namelijk binnen een straal van 2 mijl (3.2km). Voor multi-caches is die er niet.

Edited by Japiejoo
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...