Jump to content

Debutant


Dikkertjedap

Recommended Posts

Ik ben zo groen als gras wat geocachen betreft. Wat uitgeprobeert en wat gevonden maar hele makkelijke vermoed ik. Waar kan ik vragen stellen (gerichtte!) ?

Ik snap bv niks van hints.... Wat moet ik voor richting uit denken? Ter plekke zoeken lukt nog wel maar als ik bv de laatste drie cijfers van NB moet hebben en ik kom op twee cijfers uit moet ik er dan een 0 voor zetten?

Nog wat: een getallenreeks bij een hint...plus XXXXXXXXXX Wat moet ik daat nou mee?

Kortom, ik zoek hulp...maar waar vind ik die?

Edited by Sivota
vermoedelijk telefoonnummer verwijderd
Link to comment

Het snelste zou je kunnen leren door video's op Youtube te bekijken, of eens naar een event bij je in de buurt gaan. Daar kun je vragen stellen aan de ervaren cachers, en misschien ook wat afspreken om eens mee te lopen met deze of gene. Vragen stellen kan hier natuurlijk ook, maar het zal misschien beter zijn als een ervaren cacher je de kneepjes laat zien.

 

Je moet ook leren "met vallen en opstaan". Als je jezelf beperkt tot traditionals, de meeste zijn eenvoudig. Soms even wat zoeken, maar ze vergen geen denkwerk.

 

Bij de eerste multi-caches zullen er vast wel een paar zijn die je twee of meer keer moet lopen. Dat betekent niet dat je een slechte cacher bent, maar dat je gewoon ervaring moet krijgen. Een van de dingen die erg belangrijk zijn, is goed lezen. Iets wat met hoofdletters staat, is meestal wel een stille hint bijv.

Het is niet zo dat er altijd eenzelfde denkwijze in het opzetten van multi's is. De meeste cache-eigenaren zijn vaak heel creatief met hun puzzels, maar er zijn ook wandel-multi's waarbij het doel meer de mooie wandeling is, met aan het einde een cache (dus niet veel denkwerk).

 

Hints.. de meeste geven een aanwijzing mbt de verstopplek (bijv "ooghoogte"). Niet alle cachers willende hint weten, en gaan gewoon op zoek. Naarmate je meer caches doet, leer je vanzelf de meest logische verstopplek te "zien" inde omgeving, waardoor je de hint dan niet eens meer nodig hebt. De hint met 31... die je noemt, is zo te zien het telefoonnummer van de cache-eigenaar, waar je voor hulp zou kunnen bellen.

Edited by taeke
Link to comment

En bovenaan de cache pagina staat altijd aangeven wat de moeilijkheid (en de terreinwaarde) is van de cache, dus bouw het langzaam op en begin met de makkelijkere van 1 en 2 sterren. Bij een hoop dingen is het namelijk een kwestie van handigheid en ervaring, dus als je eenmaal een flink aantal caches hebt gedaan wordt het vanzelf makkelijker omdat je handigheidjes leert.

Link to comment

En bovenaan de cache pagina staat altijd aangeven wat de moeilijkheid (en de terreinwaarde) is van de cache, dus bouw het langzaam op en begin met de makkelijkere van 1 en 2 sterren. Bij een hoop dingen is het namelijk een kwestie van handigheid en ervaring, dus als je eenmaal een flink aantal caches hebt gedaan wordt het vanzelf makkelijker omdat je handigheidjes leert.

 

Dank je wel Teake en Irisleuk! Dit had ik ff nodig?...

Dikkertjedap. (gaat nog s op stap)

Link to comment

Dank je wel Teake en Irisleuk! Dit had ik ff nodig?...

Dikkertjedap. (gaat nog s op stap)

 

Kijk trouwens ook eens op http://geocachingshop.nl/maken/cache-containers-c-681.html. Dan heb je een beetje idee wat er zoal aan (commercieel verkrijgbare) containers bestaat. Ondanks een paar pogingen, heeft het bijmij even geduurd voordat ik nano gevonden had, want ik had eigenlijk geen idee hoe zoiets precies uitzag en hoe groot het was.

Trouwens, als je serie-cache-eigenaren bij jou in de buurt hebt, deze hebben meestal een zelfde soort cache-container en soms ook wel eens op elkaar lijkende puzzels bij hun multi-caches. Dat maakt het lopen van, en zoeken naar hun caches, op een gegeven moment wat makkelijker :lol:

Link to comment

Ik ben zo groen als gras wat geocachen betreft. Wat uitgeprobeert en wat gevonden maar hele makkelijke vermoed ik. Waar kan ik vragen stellen (gerichtte!) ?

Ik snap bv niks van hints.... Wat moet ik voor richting uit denken? Ter plekke zoeken lukt nog wel maar als ik bv de laatste drie cijfers van NB moet hebben en ik kom op twee cijfers uit moet ik er dan een 0 voor zetten?

Nog wat: een getallenreeks bij een hint...plus xxxxxxxxxxx .... Wat moet ik daat nou mee?

Kortom, ik zoek hulp...maar waar vind ik die?

Die getallenreeks is waarschijnlijk het telefoonnummer van de cache-plaatser. Wellicht kun je dit verwijderen uit je post?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...