Jump to content

Projecteren


rider56

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik was een cache aan' t zoeken via gekregen coördinaten en die zou dan inlichtingen bevatten om naar het volgende punt te gaan.

 

Toen ik de gegevens zag ( 1050m en 257gr ) was ik uitgewerkt.

 

Ik ben gaan googlen en zag projecteren staan met men dakota.

 

Kan iemand me zeggen hoe het werkt en mss de inlichtingen omzetten in N51° ..... en E 005°......

Link to comment

Bij projecteren krijg je de richting (257 graden) en de afstand (1050m) vanaf een zeker punt gegeven. Projecteren kan met de Dakota via het waypoint menu. Maak het gegeven waypoint aan en ga naar het waypointmenu. Onderin het lijstje krijg je dan de mogelijkheid om een waypoint te projecteren.

Het is niet goed te zeggen wat het effect is op je coördinaten, omdat de effecten op elke breedtegraad anders zijn. In het midden van Nederland is het effect van jouw projectie: N - 0.127 en E - 0,894. Een projectie van N 52 00.000 en E 5 00.000 geeft als nieuwe waarde N 51 59.873 en E 4 59.106.

Bij projecteren moet je ook altijd weten of de gegeven richting ten opzichte van het ware N of het magnetische N is. In Nederland maakt dat momenteel niet veel uit, maar op andere plaatsen of andere tijden kan dit behoorlijk schelen. Helaas vergeten de meeste cacheleggers deze informatie te melden.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...