Jump to content

Het peilen en afstand bepalen.


joshua66

Recommended Posts

Ik zit met een vraag, waar ik heel graag antwoord op zou willen hebben.

 

Ik zie bij caches wel eens staan, nadat je de coördinaten hebt opgelost. Vervolgens peil je 340 graden en 122 m.

Is dit ook in te stellen met bv het kompas of een andere manier?

Link to comment

Als je met een smartphone cachet, dan kun je met een aantal apps de projectie doen. In C:geo kun je bijvoorbeeld bij het aanmaken van een nieuw waypoint een projectie maken. In ieder geval bepaal je altijd eerst de geprojecteerde coördinaten en navigeer je daar naar toe. Het direct met het kompas lopen naar een punt op 122 meter, 340 graden is theoretisch misschien wel mogelijk, maar dat in de praktijk is dat veel te onnauwkeurig.

Link to comment

Hallo allemaal,

 

Hier was ik net naar op zoek.

Ik ben nieuw met geocaching en heb van de week geprobeerd een cache te vinden.

 

Hierbij moest je een puzzel oplossen die je mtr's en graden aangaf, we kwamen er op dat moment niet uit.

Nu ik thuis probeer de puzzel op te lossen kom ik er nog steeds niet uit want als ik de waypoint dupliceer en bewerk kom ik uit op een wandeling van 2,5 uur voor ik bij de cache ben...

 

Ik wil niks verklappen over de cache dus zal een voorbeeld geven met andere getallen.

Een aantal tussenstop opdrachten gaven wat getallen, zoals bijvoorbeeld a=3 b=8 c=8 d=1 e=3

 

xxx= ( b ) (a+b-d)(c-e) mtrs

yyy= (e) (d) ( c ) graden

 

Ik kom dan uit op 8 (3+8-8=)3 (8-3=)5 => 835 mtrs en 318 graden

 

Heb ik de berekening goed gedaan op deze manier? Volgens mij maak ik namelijk ergens een fout omdat ik 5 uur voor het vinden van 1 cache (heen en terug) wel erg veel vind tussen 2 waypoints in...

 

Wie kan mij even op weg helpen?

Groetjes Maringa

Edited by maringa77
Link to comment

Ik neem aan dat die 835m een voorbeeld was en het dus om andere getallen gaat.