Jump to content

Nieuwe website ?


cagehunters

Recommended Posts

Vandaag was ik wat aan het grasduinen, en kwam via via op een vrij nieuwe website: www.geohulp.nl. Een forum waarop hulp wordt geboden bij oplossen van mystery-caches. De aanmelding en gebruik zijn gratis (aldus de website) maar er wordt verwacht dat je van één door jezelf opgeloste mystery plaatst. verder is het niet toegestaan om een eindcoördinaat te plaatsen, wel de manier van oplossen. Dat heb ik niet kunnen verifiëren.

 

Zelf heb ik niet zo veel moeite met dit initiatief mits idd maar niet de eindcoördinaat wordt geplaatst. Ook ik help medecachers wel eens op weg met een hint, en er zijn mystery's waar ik ook om hulp vraag en krijg van medecachers.

 

Wat vindt men hier van dit initiatief ?

Link to comment

Ik vind het een slecht initiatief. Het enige positieve is dat ze geen geld proberen te verdienen aan het harde werk van de cache owners die de puzzels hebben bedacht.

 

Door een site als deze kan iemand de oplossing vinden door een beetje te Googelen in plaats van het oplossen van de puzzel. Het feit dat je geen eindcoordinaten mag plaatsen helpt niet als je de oplossing van de puzzel plaatst. Het coordinaat is dan een simpele stap.

 

Bovendien weet je als je je inschrijft niet of ze je oplossing aannemen en vervolgens zeggen dat ze hem al hadden (en jou geen toegang geven) om een database aan te leggen. Je weet niet we de zaak runt en wat hun achtergrond is.

Link to comment

Bovendien zijn sites als deze in strijd met de regels van geocaching.com waar iedereen mee instemt wanneer hij of zij zich inschrijft.

 

According to section 2-D of the geocaching.com terms of use, "You agree not to: [...] xxiii. Publish on our websites the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the geocache owner.”

Link to comment

Ze zijn niet in strijd met de regels van Geocaching.com.

Daar gaat het namelijk over 'on OUR websites' (op ONZE websites), wat de mensen doen op andere websites kan Groundspeak niets aan doen. In het verleden stond 'OUR' niet in de regels, maar toen bleek dat dat niet handhaafbaar was voor Groundspeak hebben ze dat er tussen geknutseld.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...