Jump to content

Voorstellen en een praktisch vraagje..


Martijn1974

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Mijn naam is Martijn, bouwjaar 1974, en zodoende ben ik vanaf vrijdag a.s. 39 jaar.

In het dagelijkse leven ben ik werkzaam als vrachtwagenchauffeur.

Ik ben getrouwd, en we hebben een zoon van 10. Onze dochter is onderweg, mijn vrouw is uitgerekend op 8-september.

Ik wist al langer van het bestaan van Geocachen maar heb geen geld (over) voor een duur GPS apparaat. Nadat ik geattendeerd was op de Geocache-app ben ik direct aan het cachen geslagen. Uiteraard ben ik ook 'Premium' lid om ten volste van de mogelijkheden te genieten. Wat is dit een leuke hobby. Mijn andere hobby, modelspoor, zorgt dat ik binnen blijf maar met Geocachen kan ik lekker naar buiten.

Ik mag graag geocachen met mijn zoon en vrouw, maar ook mijn beste vriend mag graag mee cachen.

 

Dan nu mijn vraagje;

Van de week heb ik om 05:40u onderweg naar mijn werk een cache gezocht, gevonden en gelogd...in het donker.

Echter logde de app deze op de vorige dag. :( Vind ik jammer, gelukkig was ik bijtijds klaar en kon ik er 's-avonds nog eentje loggen, anders had ik niks gehad op die dag.

 

Hoe kan dit? Komt dit doordat de centrale server in de U.S.A. staat? Of is het een instelling die ik aan moet passen of zo?

Al mijn andere logs kloppen wel. Enkel die ene van vroeg in de ochtend niet.

 

mvg,

Martijn.

Link to comment

Klopt, gc.com staat op Pacific tijd, wat nu 9 vroeger is.

Voor zover ik weet kan dat niet worden veranderd. In je profiel kan je wel instellen dat je in CET leeft, maar toch houdt de site de Pacific datum aan.

 

Als je 's nachts of 's morgens logt zal je hier rekening mee moeten houden. Maar je kan de datum ook achteraf aanpassen. Vraag je log maar op de website op en klik op het potloodje. Je kan dan de datum (en eventueel de rest van je log) aanpassen.

Als je meerdere caches achter elkaar logt houdt de rest wel de datum van de eerste log aan.

Link to comment

Ik had dit inderdaad ook al gezien en heb het in een ander draadje voorgesteld als verbeterpunt voor de volgende app update. Normaal pas ik later thuis gewoon de datum aan. Alleen met de souvenirs werkt het nog niet goed. Een vriend van mij logde 's morgens vroeg een cache en kreeg de datum van de dag ervoor met bijbehorend souvenir. Later thuis paste hij zijn log aan en kreeg hij wel de souvenir voor de juiste dag, alleen de onjuist ontvangen souvenir heeft hij nu ook nog steeds.

 

P.S. welkom bij deze verslavende hobby

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...