Jump to content

Hoe drop ik een TB als de lijst verdwenen is?


Biobitsj

Recommended Posts

Heb vandaag een TB achtergelaten en een coin meegenomen uit een cache.

 

Deze nieuwe coin heb ik retrieved en staat nu in mijn lijst.

 

De TB had ik grabbed from, maar is plots verdwenen uit mijn lijst. Dus bij het loggen van de cache kon ik niet meer aangeven dat ik deze achterlaat. Wat nu?

Link to comment

Heb vandaag een TB achtergelaten en een coin meegenomen uit een cache.

 

Deze nieuwe coin heb ik retrieved en staat nu in mijn lijst.

 

De TB had ik grabbed from, maar is plots verdwenen uit mijn lijst. Dus bij het loggen van de cache kon ik niet meer aangeven dat ik deze achterlaat. Wat nu?

Waarschijnlijk heeft degene uit wiens handen je de tb virtueel hebt weggegraaid, deze gewoon teruggepakt om hem te droppen in de cache waar jij hem uit had. Dit is tenminste een veelvoorkomend scenario als iemand te ongeduldig is en grabbed i.p.v. wacht tot een tb door de voorgaande houder virtueel is gedropt.

 

Voor je grabbed: wacht eens een paar dagen (of gerust weken), plaats desnoods een note, stuur een bericht naar de huidige houder of zet de tb op je watchlist.

Link to comment

Toch staat er nog steeds bij de trackable dat ik de laatste ben die hem in zijn bezit heeft.

Hoe zit dat dan? Verdwijnt hij dan niet?

 

Ik begrijp nog niet helemaal hoe deze site werkt geloof ik...net begonnen :-)

 

Nee, logs bij de trackable verdwijnen niet, mede omdat de datum van een log ook een foutje zou kunnen zijn.

Maar goed, er moet nu dus nog wel iets gecorrigeerd worden, want de trackable zit niet in de cache waarin hij volgens de webpagina nu in zit, want je hebt hem daarna in een andere cache gedaan.

 

Om dit nu goed te krijgen kun je de coin nu alsnog retrieven en vervolgens in de juiste cache droppen. Hiervoor heb je natuurlijk wel de code nodig van de coin. Mocht je deze niet meer hebben, mail dan even de vorige cacher en/of de eigenaar van de coin. Geef in je mail aan dat je een foutje hebt gemaakt door de coin te grabben in plaats van even te wachten totdat je hem kon retrieven. Maar dat je de coin inmiddels wel verplaatst hebt maar de code niet meer hebt om dit ook op internet te corrigeren. Dan zal een van hen je de code wel mailen om het even te kunnen corrigeren.

 

Alle begin is moeilijk, dus vraag hier gerust wat je moet doen als er nog steeds iets niet duidelijk is.

Zeker wat betreft trackables is de website best lastig in het begin, dus ik ben blij dat je hier vraagt wat je moet doen, zodat ze niet kwijtraken!

 

Wat betreft trackables heb je nu in ieder geval geleerd dat je ze in principe nooit moet grabben, alleen retrieven. Grabben is echt een noodoplossing voor als even wachten tot de vorige cacher al zijn logwerk heeft kunnen bijwerken niets oplevert en/of de vorige cacher niet reageert. Tenzij je 'm natuurlijk echt grabbed van iemand persoonlijk. Het komt bijvoorbeeld voor dat je een trackable direct overneemt van een andere cacher. Bijvoorbeeld als deze niet meer gaat cachen of wanneer je hem overneemt omdat je kunt helpen bij zijn missie.

 

Veel succes!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...