Jump to content

mijn TB op de auto


Emmertje-schepje

Recommended Posts

Maak de TB "collectible".

Dan kunnen er slechts discover logs of notes geschreven worden.

Dit kun je doen via "edit this trackable" en dan het vinkje zetten bij de vraag: "Is this trackable collectible?" of (indien je al eerder met nee had geantwoord) de opmerking: "Make this trackable collectible".

Link to comment

Het antwoord van Sivota is de helft van het hele antwoord. Je moet namelijk, nadat je hem collectible hebt gemaakt, de TB ook nog even verplaatsten van je inventory naar je collection, pas dan kan hij alleen maar discovered worden.

Dit doe je door op de TB pagina bij het kopje actions aan de rechterkant van de pagina (onder Trackable options) in het pull down menu te kiezen voor Move to Collection.

Link to comment

Het antwoord van Sivota is de helft van het hele antwoord. Je moet namelijk, nadat je hem collectible hebt gemaakt, de TB ook nog even verplaatsten van je inventory naar je collection, pas dan kan hij alleen maar discovered worden.

Dit doe je door op de TB pagina bij het kopje actions aan de rechterkant van de pagina (onder Trackable options) in het pull down menu te kiezen voor Move to Collection.

 

Inderdaad, dat was ik helemaal vergeten. Dank je voor de aanvulling. :)

Link to comment

Toch ook nog maar even uitgeprobeerd met één van mijn eigen geocoins.

Als je de TB wel "collectible" maakt en toch in je "inventory" laat zitten, dan kan er helaas ook alleen maar gelogd worden met de logtypes: "discover" of "write note" (althans bij mijn geocoin, die ik virtueel even uit mijn collectie heb gehaald).

Link to comment

Heb je dat met je eigen account geprobeerd of met een andere account? Je kan een TB/coin niet van jezelf grabben, dus komt die optie er niet bij.

Voordat ik het typte had ik het ook geprobeerd namelijk en een andere account kan hem dan nog steeds grabben.

Link to comment

Japiejoo heeft dat laatste nog even uitgeprobeerd met een coin van mij.

Wanneer je de trackable dus wel "collectible" maakt, maar niet in jouw collectie stopt dan heeft de logger de mogelijkheden: "write note", "discover" en "grab".

 

Wanneer je dus wilt voorkomen dat een trackable, door een andere geocacher, virtueel uit een cache of event wordt gehaald, dan blijft alleen de optie over om deze zowel "collectible" te maken als in jouw collectie ("move to collection") te plaatsen.

Helaas kun je, zoals eerder opgemerkt, de trackable dan zelf ook niet meer "grabben" en ook geen "visit"of "took it to" bezoekjes registreren.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...