Jump to content

Het grote wandeschoenen topic


*BaJo*

Recommended Posts

Na 3 keer samen voor de Hawks wandelschoen gegaan te zijn, kochten we afgelopen jaar een paar Nomads. Deze zaten wel wat lekkerder als de Hawks maar blijken nu dus maar de helft van de tijd mee te gaan als we met de Hawks gedaan hebben. Gisteren hebben we de beide weer een paar Hawks gekocht.

 

Hawks: bij de Makro 66 euro per paar. We doen er ongeveer 12 maanden mee. Wat ons betreft een goede koop!

 

Welke schoenen gebruiken jullie?

 

of

 

Welke raad je juist af!

Link to comment

Ik weet niet of je inmiddels een keuze hebt kunnen maken. Een schoen kopen is zeer persoonlijk. Waar gebruik je deze voor? Hoe vak gebruik je deze? En voor welke afstanden.

 

Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden de lowa renegade gehaald. Zie afbeelding. Deze kosten ongeveer 175 euro. Dat is een hele uitgave maar ik maak ook heel veel kilometers. Dit omdat ik oa in training ben voor de 4Daagse en ik heb een Kennedy Mars ermee gelopen.

 

Ik zou aanraden op eens een Bever Zwerfsport winkel te bezoeken. Deze geven je eerlijk en oprecht advies. Misschien dat je daar met duurdere schoenen weg gaat maar deze kunnen ook jaren lang mee. Ik heb zelf onlangs gemerkt dat ze hier niet op omzet uit zijn maar op klantenbinding.

 

Door een goed, degelijk maar ook persoonlijk advies ga jij schoenen kopen waar je heel lang heel veel plezier van zult hebben.

 

En nee, ik heb geen aandelen maar ik ben gewoon een zeer tevreden klant!

 

3D21C20001_6161_01.jpg

Link to comment

Er komt een hoop nostalgie boven borrelen als ik "Hawks" zie staan.

Toen ik verkenner bij de scouting was, heb ik daar aardig wat km's op gelopen. Heerlijke schoenen.

 

Later ben ik op Lowa's gaan lopen, ook erg prettige schoenen.

Defensiekistjes vanuit het werk... Blaren tot de met! (ook na 7 jaar :unsure: )

Ik pas per terrein de soort schoen aan; zo loop ik over het algemeen op een lage wandelschoen en heb ik voor het ruigere werk hoge stevige bergschoenen. (beide Lowa)

Lichtvoetig werk met lekker weer; Teva's (teva tirra)

Zeer nat weer; kaplaarzen met een bloemenprintje van de Action :rolleyes:

Link to comment

Ik zie allemaal afbeeldingen van hoge wandelschoenen nu, daarmee zijn wij ook begonnen toen we flink gingen wandelen. Die waren voor ons beide van het type Lowa.

Ze bevielen op zich goed, maar ik vond ze wel wat zwaar, dus toen ben ik gaan kijken naar lage wandelschoenen. En dan ook schoenen met wat meer demping omdat als we op geasfalteerde wegen liepen, die hoge wandelschoenen toch ook weer niet altijd even fijn aanvoelden.

 

Ik heb toen diverse schoenen gepast en wandelschoenen van Nomad zaten direct als gegoten en liepen heerlijk comfortabel. Mijn wederhelft vond zijn ideale schoen bij het merk Meindl toen.

 

Toen deze schoenen versleten waren, althans qua profiel, want voor de rest zagen ze er nog prima uit, maakten we gebruik van een aanbieding van de ANWB en kochten we Human Nature wandelschoenen. Ze liepen goed, maar waren van waardeloze kwaliteit, binnen 4 maanden was het profiel al afgesleten en dat terwijl het echte mooie weer (en daarmee het vele extra wandelen) nog moest beginnen.

Dergelijke schoenen moeten natuurlijk veel langer meekunnen, dus we zijn ermee terug gegaan en hebben toen het geld terug gekregen in de vorm van tegoedbonnen. Daarmee hebben we daar geen schoenen meer gekocht maar andere dingen.

 

Vervolgens moesten we dus weer op zoek naar andere schoenen. Daarbij kwamen we dit keer allebei uit bij Nomads, ze zaten gewoon meteen weer als gegoten en er was een 3-voor-de-prijs-van-2 Nomad-aanbieding (outletstore in Roosendaal) dus ik heb daardoor nog een extra (ander type) paar om mee te varieren.

De drie paar Nomads samen hebben we gekocht voor 110 euro vorig jaar juli en ze zijn nog prima. Geen dure schoenen, maar we kunnen er fijn en veel op wandelen. Wij doen echter geen lastige bergwandelingen of ander extreem ongelijk terrein, waarbij hoge wandelschoenen en een nog steviger profiel wel een must zijn.

 

Voor ons is het voordeel van goedkopere wandelschoenen dat we het ook niet zo erg vinden dat ze smerig worden (wie gooit toch iedere keer al die modder precies op die paden waar wij lopen voor leuke multi's? [;)]). We gaan er namelijk vanuit dat ze ruim twee jaar zullen meegaan en we zijn te lui (of hebben gewoon andere prioriteiten) om ze netjes te onderhouden, dus op een gegeven moment is het dan toch tijd voor iets nieuws. Bij ons hoeven ze dus ook niet perse 10 jaar mee te gaan.

 

Kortom: het is maar net afhankelijk waarvoor je ze gebruikt, hoe vaak en het belangrijkste: wat bij jou lekker zit. En dan is het dus een kwestie van maar gewoon uitproberen.

Link to comment

Voor ons is het voordeel van goedkopere wandelschoenen dat we het ook niet zo erg vinden dat ze smerig worden (wie gooit toch iedere keer al die modder precies op die paden waar wij lopen voor leuke multi's? [;)]). We gaan er namelijk vanuit dat ze ruim twee jaar zullen meegaan en we zijn te lui (of hebben gewoon andere prioriteiten) om ze netjes te onderhouden, dus op een gegeven moment is het dan toch tijd voor iets nieuws. Bij ons hoeven ze dus ook niet perse 10 jaar mee te gaan.

 

"Onderhoud" betekent natuurlijk niet alleen maar je schoenen schoon houden en het leer soepel, maar ook nog eens het verschil tussen waterdicht en natte voeten + blaren. Ik zie het voordeel wel van goed ingevette schoenen, nu het weer vaker nat is buiten.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...