Jump to content

Nachtcache locatie?


PierreGielen

Recommended Posts

Aangezien er binnen een straal van 1 uur autorijden geen enkele nachtcache is te vinden rond mijn woonplaats Boxmeer, zou ik er zelf wel een willen plaatsen. Helaas kom bij elk stukje natuur in de omgeving bordjes tegen die de toegang tussen zonsondergang en zonsopgang verbieden. Een nachtcache binnen de bebouwde kom plaatsen lijkt me echter ook niet gewenst. Wat te doen?

 

Pierre

Link to comment

Aangezien er binnen een straal van 1 uur autorijden geen enkele nachtcache is te vinden rond mijn woonplaats Boxmeer, zou ik er zelf wel een willen plaatsen. Helaas kom bij elk stukje natuur in de omgeving bordjes tegen die de toegang tussen zonsondergang en zonsopgang verbieden. Een nachtcache binnen de bebouwde kom plaatsen lijkt me echter ook niet gewenst. Wat te doen?

 

Pierre

 

Dat geldt inderdaad voor de meeste natuurgebieden in Nederland. Soms valt er met een beheerder van een natuurgebied iets te regelen dat men er wel mag komen nachtcachen, maar met een speciale licentie. Maar dit hangt dus geheel af van de beheerder of deze hieraan wil meewerken. En mocht de beheerder hieraan willen meewerken (net zoals bij bijv. scouting dropping etc.), dan zijn er aanvullende regels. Denk hierbij aan een maximum aantal bezoekers per nacht/week, gegevens aanleveren van cachers etc. Er zijn zo dus al wel caches en dan moet je als cacher eerst een start licentie vragen bij de CO, die er dan voor kan zorgen dat er aan de regels wordt voldaan. Zonder die licentie mag je dan ook niet in heb bos komen.

 

Een nachtcache binnen de bebouwde kom is lastig, maar ook die zijn er, je hebt dan alleen wat minder te maken met het volgen van uitgebreide reflectortrails etc.

 

Een goed alternatief kan zijn om een nachtcache in het buitengebied te maken, tussen weilanden door (zoals bv cache The hunt for Red October). Je hebt dan waarschijnlijk wel te maken met diverse grondeigenaren die je om toestemming etc. moet vragen, dus het kost wat meer werk om dat allemaal uit zoeken en te regelen. Maar met wat creativiteit heb je dan wel een prachtige nachtcache voor elkaar!

 

Veel succes!

Link to comment

Een goed alternatief kan zijn om een nachtcache in het buitengebied te maken

 

Ik denk inderdaad dat dit het dan wordt, want licenties, limieten, registratie, aansprakelijkheid etc, dat verknoeit voor mij de lol. Als ik uit het raam kijk en denk: vandaag is het er een goede dag voor, wil ik ook gewoon met een uitdraai in de hand in de auto kunnen springen om te gaan cachen!

 

Groet,

Pierre

Link to comment

Dank voor de reacties. We hebben met de kids pas Der Magische Zirkel gelopen en sindsdien blijven ze vragen om meer nachtcafés :-)

Misschien als je kinderen wat ouder zijn dat ze zich meer gaan bezighouden met horecagelegenheden die tot in de vroege uurtjes open zijn.

Link to comment

ik zou zeggen zorg dat je eerst wat meer cache ervaring heb (...) voordat je aan het cache-leg-avontuur gaat beginnen

 

Barny, ik heb je advies ter harte genomen en nu heb ik op mijn prestatielijst:

 

De Schat der Tempeliers

Der Magische Zirkel

Theyeti2: Asenrayer Nacht

The Hunt for Red October

One Night With You

 

Alle 5 zijn nachtcaches met een heel eigen karakter, en de ervaringen hebben me alleen maar gesterkt in de vastberadenheid om een eigen nachtcache in de omgeving uit te zetten!

Link to comment

wae je ben wel bezig geweest zie ik maar nu weet je wel wat een nacht cache betekent en kan je alle goeie dingen gebruiken voor jou nachtcache.

natuurlijk (ik heb een naam hoog te houden) nog even een paar dingen, als je naderhand een favo uitdeelt hoef je dat niet via een 2e Found log te doen, je kan gewoon een Note schrijven en die meteen weer weghalen, zo hou je de pagina een beetje schoon, en het kan nooit de bedoeling zijn om midden in de nacht dwars door het bos over of door hekken met prikkeldraat te lopen op golfbanen op of zo, als je betrapt word met die handelingen kan het betekenen dat je een met zorg uitgezette nachtroute opgeheven moet worden, stel je voor dat er zulke mensen de door jou met bloed zweeet en tranen gefabriceerde nachttoch verruïneren,,,,,,,

 

veel suc6

 

Barny

Link to comment

het kan nooit de bedoeling zijn om midden in de nacht dwars door het bos over of door hekken met prikkeldraat te lopen op golfbanen op of zo

 

Voor de duidelijkheid: we zijn nergens overheen geklommen. De golfbaan in Asenray is opengesteld voor wandelaars en heeft dan ook open doorgangen naar het bos (inclusief wildroosters). We hebben zover ik weet niks illegaals gedaan!

 

En wat favorites betreft: wie zei ook alweer: "Ik laat me niet beinvloeden door reclame, ik koop alleen bekende merken"? Een bekend merk, of een hoge favorites-score, is een vorm van risicoreductie in een verder zeer onzekere wereld. Hoewel ik persoonlijk geen enkele cache laat liggen omdat-ie nul of weinig favorite-points heeft, helpen die punten me wel om populaire caches te herkennen en maken ze me nieuwsgierig. Bovendien stel ik de mogelijkheid op prijs om extra waardering te laten blijken voor caches die er wat mij betreft uitspringen.

 

Groet,

Pierre

Edited by PierreGielen
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...