Jump to content

Ladda ner flera cacher samtidigt


Minindiana

Recommended Posts

Hej!

 

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig...

 

Har geocachat ett tag nu och tycker det är jätteroligt. Började med Iphone app och blev fast och köpte mig därför en gps. Blir dock frustrerad när jag ska lägga in cacher. Då jag är ganska oteknisk så antar jag att jag gör något fel/inte hittar rätt sätt att lägga in cacherna, jag kan nämligen bara lägga in/sända en cache i taget till gps:en. Om man då ska åka någonstans så tar det ju en hel evighet att lägga in cacher för exempelvis en stad. Och ska man exempelvis ut och "backpacka" så vet man ju inte helt säkert vart man ska och man kanske inte drar med sig datorn om man ska packa lätt. I ett sånt läge vill man ju ha en massa cacher inlagda i förväg. Men då måste man ju kunna lägga in flera stycken/markera och sända flera samtidigt!??? Annars tar det ju alldeles för lång tid. Nästa helg så ska jag exempelvis till Göteborg och vill ju då geocacha i stan, men jag skulle aldrig ha tid att lägga in alla cacher en i taget, så snälla HJÄLP MIG, hur gör jag för att lägga in flera cacher samtidigt!!???

 

Mvh Matilda

Link to comment

Det är det här man använder "Pocket Queries" för. Man skapar en query för de cachar man är intresserad av, sedan kan man få en GPX-fil mailad till sig med alla cacharna i. Sedan använder man t.ex. ett program som GSAK för att ladda ner cacharna i GPSen. Vissa GPSer som t.ex. Garmin kan ta emot GPX-filer direkt på ett minneskort.

 

Hur man skapar en PQ finns beskrivet t.ex.

. Edited by jesperes
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...