Jump to content

Available in winter?


Ellino

Recommended Posts

Gisteren heb ik een PQ gemaakt waarbij ik alleen maar caches heb uitgezocht voorzien van het icoon "Available in winter" (sneeuwvlok). Ik was stellig van mening dat dat caches zouden zijn waarbij het winterweer (sneeuw/vorst) geen invloed zouden hebben op het kunnen loggen van een cache. Tot mijn verbazing kwam ik toch caches tegen waarbij kokertjes aan de voet van een boom lagen, met kans op vastvriezen.

Mijn grote vriend "The Heuv" dacht echter dat "Available in winter" meer te maken had met het feit dat caches niet weggehaald worden gedurende de winter.

Waaraan moet een cache volgens jullie voldoen om het predikaat "Available in winter" te mogen dragen?

Edited by Ellino
Link to comment

Een koker bij een boom is geen cache waar ik echt heel voorzichtig mee ben met wat betreft beschadiging van de cache in de winter, alles groter dan een koker, en waar in mij ogen wel wat meer moeite voor is gedaan ben ik een heel stuk voorzichtiger.

Dat icoontje is allen maar van toepassing bij echte sneeuwgebieden waar meters sneeuw vallen, hier is het een beetje overdreven.

 

Barny

Link to comment

De laatste weken heb ik menig maal gemerkt aan caches waar het icoontje "available in winter" bij prijkt dat dat voor veel cache-eigenaren toch geheel anders is dan dat ik het interpreteer.

Ook mijn mening is dat een cache waarbij het icoon "available in winter" door de eigenaar bewust in de listing is opgenomen, weergeeft dat deze cache zowel bij vorst alsook bij sneeuw te vinden en te loggen is.

Toppunt (eigenlijk dieptepunt) was een multi waarbij bij de eindcache (verborgen in de grond en onder een laag sneeuw van ca 20 cm) bleek dat de afwijking met het nulpunt 20 meter was (reeds gemeld door meerdere vorige vinders) en er geen hint of spoilerfoto was. Waarop de owner die de afwijkende eindcoords bewust niet aanpast doodleuk mailt dat het toch ontspannend is om in de sneeuw naar een cache te zoeken...

Kortom, uit ervaring blijkt dat het gebruik van het available in winter icoon momenteel zo verschillend wordt uitgelegd dat het nauwelijks nut lijkt te hebben er een PQ van te maken waarmee je tijdens winterse omstandigheden als sneeuw en ijs kunt gaan cachen.

 

Wat betreft de opvatting van The Heuv:

Als een cache weggehaald wordt in de winter, dan dient de cache op disabled te staan.

Dat kan dus nooit de bedoeling van het icoontje zijn, want hoe moet een zoeker weten vanaf wanneer die cache dan weggehaald is als ie niet offline gaat?

 

Greetz Bloodwoosj.

Edited by Bloodwoosj
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...