Jump to content

4 punten -> cirkels


Recommended Posts

Ik wist even niet hoe ik dit topic moet noemen, maar ik zal het proberen uit te leggen.

 

Ik ben bezig met een cache waarbij ik 4 waypoints ben afgeweest en bij elk van deze waypoints heb ik een getal gehad wat het aantal meters moet voorstellen.

 

Dus bij waypoint 1 bijvoorbeeld 500m en bij waypoint 3 bijvoorbeeld 300m.

 

Nu moet ik als het ware met een passer cirkels om die waypoints heen zetten met zoveel meter en waar alle punten elkaar raken daar ligt de cache en ik moet dat coordinaat dus hebben.

 

Is voor deze berekening ergens een tooltje/maniertje voor?

 

Gr,

Wijnand

Link to comment

Ik wist even niet hoe ik dit topic moet noemen, maar ik zal het proberen uit te leggen.

 

Ik ben bezig met een cache waarbij ik 4 waypoints ben afgeweest en bij elk van deze waypoints heb ik een getal gehad wat het aantal meters moet voorstellen.

 

Dus bij waypoint 1 bijvoorbeeld 500m en bij waypoint 3 bijvoorbeeld 300m.

 

Nu moet ik als het ware met een passer cirkels om die waypoints heen zetten met zoveel meter en waar alle punten elkaar raken daar ligt de cache en ik moet dat coordinaat dus hebben.

 

Is voor deze berekening ergens een tooltje/maniertje voor?

 

Gr,

Wijnand

 

Dat kan, je kunt het via sommige gps'n doen middels het doen van gevarezones, je kunt het ook thuis doen met MapSource.

Middels de gps'n kun je per wp aangeven wat de meters zijn en dan het punt bepalen, via MapSource kan het ook, dat is wat duidelijker te zien.

Belangrijk is dan welke gps heb je en heb je de beschikking over MapSource.

Link to comment

Voor MapSource heb je toch een gps nodig die daar ook mee kan werken?

 

MapSource draait ook alleen op een pc. Maar je kan ook de gps aan de pc hangen en dan de gegevens van de pc overzetten naar de gps.

MapSource werkt met garim gps'n misschien nog met andere, maar dat weet ik niet.

Link to comment

Altijd leuk, dat soort opdrachten!

Als militair ben ik opgeleid met stafkaart en de tip van een scherp potlood voor de precisie. Dat werkt nog steeds. Je laat uit je tekst blijken dat je de kennis beheerst maar het digitaal nog niet kwijt kan.

Leuk is ook dat een cache-maat van mij dit soort zaken in Google Earth doet en ik op een papieren kaart, of een prntje van Google Earth/Maps. De afwijking tussen onze uitkomsten is nihil (vier meter laatst).

Probeer het eens. Succes!

Link to comment

Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat ik dit met m'n Oregon 450t in het veld niet zo gauw kon oplossen, maar dat het met m'n Vista HCX wel gelukt zou zijn, inderdaad door het instellen van een gevarenzone. Nu dus met Mapsource aan de slag geweest. Was waarschijnlijk dezelfde cache ;-)

Link to comment

Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat ik dit met m'n Oregon 450t in het veld niet zo gauw kon oplossen, maar dat het met m'n Vista HCX wel gelukt zou zijn, inderdaad door het instellen van een gevarenzone. Nu dus met Mapsource aan de slag geweest. Was waarschijnlijk dezelfde cache ;-)

 

Inderdaad de oregon kan het niet dat is wel zeker. de extrex serie kan het wel.

.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...