Jump to content

email notificatie


Celles007

Recommended Posts

Hallo medecachers,

Ik heb een "probleempje" met de melding van NIEUW uitgekomen caches. Daar ben ik al een hele tijd mee aan het worstelen. Via mijn e-mailadres krijg ik een melding zodra er binnen een, door mij, aangegeven straal nieuwe caches uitkomen. Leuk voor een FTF. Ik had dit eerst ingesteld met mijn e-mailadres die ik ooit heb ingevuld toen ik me heb aangemeld bij Geocaching.com. Naar een hoop geprobeerd te hebben om de instellingen goed te krijgen op mijn GSM lukte dat ook. MAAR, ik krijg niet alleen meldingen van NIEUWE caches binnen op dat adres, doch ook meldingen als iemand mijn eigen caches bezocht heeft en dezen logt. Dit is onprettig omdat ik voor de melding van een nieuwe cache op mijn GSM een apart muziekje heb gekoppeld. Dus dan denk je te horen dat een nieuwe cache uitkomt, is het gewoon een bezoekje van een cacher bij je eigen cache. Ik dacht, dan zet ik een ander e-mailadres voor dit doel op mijn account. Dus heb ik een tweede e-mailadres gekoppeld aan mijn account en die ingesteld als notificatie voor nieuwe caches. Maar ook dat werkt niet. Wat ik ook instel op mijn account of GSM, het lukt me niet om ervoor te zorgen dat ik alleen een melding krijg van een nieuwe cache (met bijbehorende melodie op de GSM). Inmiddels heb ik al zoveel verschillende instellingen geprobeerd dat ik het niet meer weet.

Iemand van jullie een idee wat er fout gaat???? Ik heb al veel gelezen over de instellingen en de toepasbaarheid hiervan. Maar ik kom er niet uit. Het is een koppeling van de site zodat je altijd beiden meldingen ontvangt, of ik doe toch iets verkeerd met mijn instellingen.

 

Met dank,

MK 

Link to comment

Om te beginnen heb ik alle meldingen ingesteld via Project GC. Ik heb een betaalde abbo daar overigens. Die meldingen vind ik sowieso superieur omdat je veel meer informatie krijgt, met name over de locatie qua adres, een kaartje enzovoorts.

Daarnaast gebruik ik gmail en ik heb daar een aantal filters ingesteld, ook voor nieuwe caches. Geluidjes/notifiers heb ik daar alleen op de inbox en daar komen ze niet in.

Overigens heb ik hier ook follow-up informatie over de FTF en zo.

En offtopic: Project GC heeft meer notifiers zoals dat je FP's krijgt op caches, plaatjes op je caches, dat logs zijn gewijzigd, enz.

Link to comment

Hoikes,

Inmiddels heb ik de oplossing gevonden. Iets anders dan bij Twentse Mug (leuke naam overigens). Eigenlijk geen idee waarom het zo lastig bleek te zijn in mijn situatie. Mijn oplossing is dus om een nieuw E-mailadres aan te maken (speciaal alleen voor meldingen van nieuwe caches). Dezen ingesteld bij notificaties. Vervolgens in mijn GSM alles gereset voor wat betreft e-mails en de nieuwe e-mail aangemaakt in de e-mail app. Tot slot nog een specifiek meldingsgeluidje eraan gekoppeld en EUREKA, het werkt E-I-N-D-E-l_i_j_k...... Nu heb ik 3 verschillende geluiden op mijn GSM staan. 1 voor een nieuwe cache, 1 voor andere meldingen van Geocaching.com en de laatste voor privé mails. Tot nu toe werkt het....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...