Jump to content

langer zoeken met een smartphone


joshua66

Recommended Posts

Ik zoek altijd met mijn smartphone. Ik gebruik hiervoor een Samsung Galaxy S4. Dat gaat prima, gezien ik nu meer dan 900 gevonden heb.

Nu is een nadeel dat ik gemiddeld 2 uurtjes kan zoeken en dan is hij leeg.

 

Heeft iemand een advies hoe ik deze tijd kan verlengen?

 

Ik laad af en toe als de mogelijkheid er is de S4 op in de auto, maar dat lukt niet altijd omdat ik bepaalde routes ook op de fiets doe.

 

Is er een manier waardoor je minder van de batterij vraagt?

Link to comment

Je kan kijken of je een paar standaard dingen uit kan zetten (wifi en Bluetooth ), maar meestal vraagt juist d gps veel van een batterij.

De enige oplossing verder die ik zo zou kunnen verzinnen is een (flinke) powerbank meenemen. Iets van 10000mAh. Daarmee kan je je telefoon een paar keer onderweg opladen. Moderne van deze capaciteit heb je al voor een paar tientjes en wegen 200-300 gram, dus dat valt nog wel mee.

Edited by Blazez
Link to comment

Het grootste relevante verschil tussen een smartphone en een speciale GPSr is het energiegebruik van het scherm. Een smartphone heeft over het algemeen een scherm dat alleen af te lezen is als de achtergrondverlichting aan staat. Hoe meer omgevingslicht, hoe meer achtergrondverlichting nodig is. Dat vreet energie en dus is je batterij gauw leeg. Een GPSr heeft een scherm dat juist reflectie van omgevingslicht gebruikt, waardoor er alleen 's nachts verlichting nodig is. Daarom kan een GPSr soms meer dan 24 uur achter elkaar het scherm aan hebben staan.

Dat het de GPS ontvanger is die energie vreet, geloof ik niet, want dan zou een GPSr het ook niet zo lang volhouden. Tegenwoordig worden in smartphone en GPSr dezelfde GPS chips gebruikt.

Andere zaken, zoals WiFi, mobiele telefonie, Bluetooth en onzuinige apps kunnen ook een rol spelen, maar dat zou je dan ook moeten merken als je scherm uit staat.

 

Als je echt een hele dag wilt cachen, dan zou ik een simpele GPSr naast je telefoon aanraden.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...