Jump to content

Puzzel met cöordinaten:


rider56

Recommended Posts

hallo,

Ik ben een beginnend cacher en vind het zeer leuk. Soms kom ik voor verassingen te staan en meestal wordt dit opgelost met medecachers.

Ik ben een cache aan het lopen waarbij ge met behulp van puzzels de coördinaten kunt verkrijgen om naar het volgende WP te gaan.

Ik stond deze namiddag op een gevonden waypoint ( N 16.949 E 30.736 ). Hier kreeg ik de coördinaten E 30.912 en N 17.085. Ik moest zelf de laatste 3 cijfers rangschikken om naar het volgende WP te kunnen gaan. Welk is de oplossing en is hier een vaste regel voor??

 

Groetjes rider56

Link to comment

Om te beginnen moet ik je waarschuwen om niet te 'spoileren'. Dat betekent dat je van multicaches, puzzlecaches enz. geen tussenoplossingen en dergelijke vrij geeft op een forum. Het moet immers een uitdaging blijven voor de volgende cacher om deze cache te doen. Met datgene wat je nu gepost hebt is er al iets verklapt.

 

Om op je vraag in te gaan. Puzzels kun je in allerlei soorten aantreffen. Creativiteit van cache-owners is ongeremd. Soms moet je accepteren dat er meerder oplossingen mogelijk zijn en dan moet je proberen de meest aannemelijke oplossing te kiezen. Als je een GPS hebt met een kaart kun je vaak al van te voren zien dat een oplossing voor een volgend waypoint niet goed kan zijn, bijvoorbeeld als het volgende waypoint midden in het water ligt. En dan is het een kwestie van wat proberen in het veld tot je bij de goede oplossing komt.

Link to comment

Wie o wie kan deze 'geocaching-rookie' helpen?

Vandaag gecacht met een Garmin Dakota 20, een multicache.

Alles gevonden, gepuzzeld en de coördinaten gevonden voor de eindcache :-)

Helaas krijg ik de coördinaten niet ingevoerd in de Dakota 20!

De Coördinaten die ik heb zien er als volgt uit: N ??'??.??? en E ?'??.???

echter kan ik maar 6 cijfers kwijt in de Dakota 20.

Kan iemand mij op weg helpen?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...