Jump to content

Problemen Magellan explorist GC


pluisjeislief

Recommended Posts

Dag mede cachers,

Als newbie loop ik tegen een probleem met mijn magellan aan.

Ik kan een cache downloaden, geen probleem. Krijg de boel wel aan de gang maar bij het vinden van de waypoints heeft mijn Magellan een erg grote afwijking. Ik heb hem op de juiste instelling staan, graden, minuten, seconden, maar krijg een afwijking van 50 tot 70 meter. Zo vind ik dus geen enkele cache en loop ik tegen veel frustraties aan. Gisteren op zoek naar wp1, niet te vinden. Komen we medecachers tegen met een ander gps-apparaat (dezelfde coordinaten) die ons op weg helpe naar wp1, 70 meter verder op! :sad:

 

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

 

Frusti Pluisje

Link to comment

Ik heb hem op de juiste instelling staan, graden, minuten, seconden, maar krijg een afwijking van 50 tot 70 meter.

 

Let erop dat de notatie van coördinaten op geocaching.com (standaard) niet staat op graden, minuten en seconden! Deze staat op graden en decimale minuten. Dit kan wel een aardige afwijking opleveren.

 

Decimale graden: N50.91721° E005.91775°

Graden en decimale minuten: N50° 55.032' E005° 55.065'

Graden, minuten en (decimale) seconden: N50° 55' 1.956'' E005° 55' 3.9''

Dit is 3 keer dezelfde coördinaat (in WGS84), maar op een andere manier geschreven. Er gaan 60 seconden in 1 minuut en 60 minuten in 1 graad.

Edited by Japiejoo
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...