Jump to content

Val av plats för placering av Geocoin


Carnicula

Recommended Posts

Hej på er!

 

Har precis hittat till den underbara geocachingvärlden, vilket jag är riktigt glad för! :)

 

Beställde hem två geocoins som jag placerade ut igår, och när jag kom hem kollade jag lite närmare på platsen där jag lagt dessa. Det visade sig att det försvunnit coins därifrån den senaste månaden utan att loggas. Vore riktigt tråkigt om detta hände även mig känner jag.

 

Funderade lite över mitt val av placeringscach. Svårt att säga kanske, men brukar det finnas problem med att cacher länsas på coins osv? Eller är det troligare så att det är en oinsatt cachare som tagit den och inte fattat att den ska loggas? Burken är gömd så man springer inte på den av misstag.

 

Ha det gott!

 

Mvh Carnicula

Link to comment

Hej,

 

Det händer att geocoins försvinner titt som tätt, tyvärr... ibland är det för att de blir "mugglade", ibland slängda, ibland bortglömda osv.

Det finns nog ingen absolut säkerhet att du inte kommer att bli av med ditt geocoin om du låter det resa, men samtidigt är resan med geocoins en del av nöjet och sporten.

 

Jag brukar säga att om det är extra fina geocoins som du verkligen inte vill bli av med, så skicka inte ut dem. Är det sådana som du kan "leva med" att de försvinner, så lägg dem i cacher som är gömda på bra ställen. Dvs: de är välgömda och där det finns mindre risk att mugglare hittar dem av misstag: t.ex. i områden där det rör sig mycket folk.

 

Mycket nöje med dina geocoins!

 

Tjipp!

 

Geocacher hittade: 2232 ~ Geocacher gömda: 108 ~ Resekryp flyttade och/eller sett: 2170 ~ Ägda resekryp: 48

Edited by Ninjatummen
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...