Jump to content

NOR: Helårig cachesesong?


Recommended Posts

Hei folkens,

Da er det vel på tide å dra i gang litt diskusjon her.

Jeg lurer på om folket driver med caching hele året, uansett vær og vindforhold eller om det blir til bare sommerstid?

 

Dette vil sikkert variere alt etter hvor man bor og hvilke værforhold man blir utsatt for på vintertid. Selv så bor jeg jo i kalde nord Norge og er vel litt pingle siden jeg er bare en "sommer-cacher" :)

 

Men jeg har nok av hobbyer å fordrive tida med på vinterstid. Og I år har tilfeldighetene med både vær/sykdom og andre uhumskheter gjort det til at det ikke ble noe som helst caching i vinterhalvåret for meg iallefall. Men ser jo at det er noen "galninger" som trosser vær og vind her nord og likevel er ute å leiter etter en forblåst og nedsnedd cache (selv om det er fånyttes).

 

Har jo forsøkt å lage NOEN cacher som er mulig å finne på vinterstid selv så folk ikke skal være HELT uten noe å leite etter selv på svarteste vintern :(

 

Men for meg så starter cache sesongen når sneen begynner å smelte og sommerdekkene kommer på den nyervervede cachebilen. La også merke til at i fjor så omtrent eksploderte aktiviteten her i Tromsø straks vi kom inn i mai måned og været ble bra.

 

Hvordan er aktiviteten ellers i landet? Har den en tendens til å avta på vinterhalvåret?

Hva med deg selv? Hva er grunnen til at du eventuelt ikke er så aktiv deler av året? Eventuelt hvorfor øker aktiviteten i deler av året? (to sider av samme sak, men er som "halvt fullt glass vs halvt tomt glass")

 

Hilsen

en etterhvert pysete nordlending ;)

Link to comment

For meg er geocaching en helårsaktivitet. Selv om antall funn per måned normalt går noe ned i januar og februar, blir det allikevel mange fine opplevelser med ski, truger og spade.

 

Her på østlandet sørger diverse "adventskalendere" for relativt høy aktivitet i desember.

Link to comment

Well, I'm in Sweden, on the east coast about half way up, and we cache with kids, so for us caching is a spring/summer/fall thing. Once the snow falls we don't do much caching at all until it melts again, unless we go to Stockholm or Gävle or another big city where we can do city caching.

 

Basically we COULD cache with the kids in the winter, they are 2.5 and 9, but I think it's mamma... the Texan... who is kind of opposed to tramping around in the snow in the middle of winter... I'd rather be sitting home warm and cozy, hehehe!

 

Förlåt att jag har skrivit på engelska, det är mitt modersmål och jag är helt kass att skriver på svenska... kan läsa norska... på minst mestadels, lol, så hade tänkte att jag skulle svara lite har!

 

Naomi :D

Link to comment

Av en eller annen merkelig, og ukjent grunn, trives jeg best med de korte turene som kjennes lange på vinterstid.

 

Å traske et par times tid hver vei mens snøen laver ned er bare herlig!

 

Noe spesiellt med vinteren og snødekket skog.

Akkurat som om naturen holder pusten og bare venter på vår.

Deilig stemning!

 

Mindre trafikk i lokalmarka da også.

Link to comment

Hvordan er aktiviteten ellers i landet? Har den en tendens til å avta på vinterhalvåret?

Hva med deg selv? Hva er grunnen til at du eventuelt ikke er så aktiv deler av året? Eventuelt hvorfor øker aktiviteten i deler av året? (to sider av samme sak, men er som "halvt fullt glass vs halvt tomt glass")

 

Hilsen

en etterhvert pysete nordlending :laughing:

Oversikt over aktiviteten i landet finner du her: http://stat.gcinfo.no/stat.php?location=ys

Her ( http://stat.gcinfo.no/stat.php?location=fylke ) finner du også fordeling av aktivitet og utplasseringer i hvert fylke :blink:

 

Det finnes i grunn ganske mye nyttig informasjon på http://www.gcinfo.no

Edited by bjorges
Link to comment

Oversikt over aktiviteten i landet finner du her:

Her finner du også fordeling av aktivitet og utplasseringer i hvert fylke :blink:

 

Det finnes i grunn ganske mye nyttig informasjon på

 

Kan dette på noen som helst måte oppfattes som annet enn reklame?

Det har kanskje, når vi setter godviljen til, en anelse relevans til spørsmålet i headingen,

men når man leser innlegget til F0nix er det langt ifra hva som egentlig spørres om.

 

Kjekk måte å sette en stopper for diskusjonen i alle fall.

 

Om man ønsker å promotere sin side kan man like gjerne gjøre det i en egen tråd,

istedet for å ødelegge denne.

 

Uansett, nå er det ikke lenge til vinteren setter inn, og den skikkelig koselige cachesesongen begynner! :D

Bål, mat, kaffe og cache.

Uslåelig kombo!

Link to comment

Uansett, nå er det ikke lenge til vinteren setter inn, og den skikkelig koselige cachesesongen begynner! :ph34r:

Bål, mat, kaffe og cache.

Uslåelig kombo!

Jeg fant cachen på Bitihorn i dag, og med tett tåke, vind og snø var det helt klart vinter på toppen!

Kaffe, kvikklunsj og cache er heller ingen dårlig kombinasjon.

Link to comment

Jeg fant cachen på Bitihorn i dag, og med tett tåke, vind og snø var det helt klart vinter på toppen!

Kaffe, kvikklunsj og cache er heller ingen dårlig kombinasjon.

 

Høres ut som en MEGA kombinasjon! :ph34r:

For å "sitere" Joey fra Friends:

Whats not to like?

Cofee? Good.

Kvikklunsj? Good!

Cache? GOOOOD!!! :laughing:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...