Jump to content

Fin: Logikirjat


jupilli

Recommended Posts

Heips,

jouduin tänään korjaamaan yhden kätköni purkin talteen, onneksi, sillä se oli kokonaan näkyvissä ja sen taisi pelastaa vain ympäristöön sopiva ulkomuoto, siis ei Curveri! Containeriin oli kuitenkin yllättäen ilmestynyt edellisen, varastetun boxin (Curverin) logikirja ja kätkötiedotteet ja sehän on tietysti oikein hyvä juttu. Ilmeisesti aiemmin purkin napannut henkilö olikin kätkötiedotteita opiskeltuaan havainnut tehneensä virheen ja halusi palauttaa osin korvaamattomat documentit paikoilleen. Hyvä niin !!

Tuli kuitenkin mieleeni kysyä kokeneemmilta harrastajilta, mitähän vanhoille, täyttyneille tai muuten uusituille logikirjoille on tavattu tehdä ??

Onkohan huono idea taltioda niitä muidenkin nähtäväksi vaikkapa digikuvaamalla ?? Ja jos niin mihin ??

Ei kait taltioiminen loukkaisi kenenkään henkilökohtaisia tunteita ?? Vai ?? :o

Link to comment
Tuli kuitenkin mieleeni kysyä kokeneemmilta harrastajilta, mitähän vanhoille, täyttyneille tai muuten uusituille logikirjoille on tavattu tehdä ??

Onkohan huono idea taltioda niitä muidenkin nähtäväksi vaikkapa digikuvaamalla ?? Ja jos niin mihin ??

Ei kait taltioiminen loukkaisi kenenkään henkilökohtaisia tunteita ??      Vai  ??  :o

Hienoa, että sait dokumenttisi takaisin!

 

Itse olen pitänyt täyttyneet lokiliuskat (tähän mennessä niitä on kertynyt vasta mikrokätköistä) pöytälaatikossa, enkä niille kummoisempaa tekemistä ole keksinyt. Pidänpähän ainakin muistona.

 

Kuvaaminen ja uploadaaminen esim. kätkösivulle kuvalinkeiksi on myös ihan kiva idea. Ainakin Jyrki&Sari on sitä harrastanut, ja itsekin laitoin kuvan erään itävaltalaisen kätkön kastuneista lokikirjoitukista oman kuittaukseni yhteyteen. Ei kuvien julkistamisen pitäisi ketään haitata, julkiseen paikkaanhan kaikki ne ovat alun alkaenkin jättäneet.

Link to comment

Voin lisätä kuvat logeista tähän forumiinkin, mutta olisikohan ideaa perustaa niille ihan oma 'arkistonsa' josta niitä voisivat halukkaat käydä tutkimassa ??

Odotan päivän, pari jos vaikka erimielisyyttä tai ideoita kuitenkin syntyy !!

Link to comment

Minäkin kannatan kätkösivua, foorumillehan saa kuvia vain linkin kautta eikä kaikilla ole omia nettisivuja jonne kuvia voisi ladata. Tokihan kaikenlaisia tähänkin soveltuvia blogipalveluja on tajolla.

Edited by Erwast
Link to comment
Kyllä kätkön oma sivu on ehdottomasti paras paikka vanhojen logikirjojen julkaisuun jos ne jossakin haluaa julkaista.

Ehdottomasti samaa mieltä.

 

Toinen vaihtoehto on laittaa ne notena loggauksien sekaan.

 

Huomautuslokeja (note) olen itse käyttänyt.

 

Onhan alkuperäisen lokin kuvaaminen tietysti hienompi menetelmä, mutta kun monissa tapauksissa pitkään kätkössä olleet lokikirjan sivut ovat melko huonossa kunnossa, olen pitänyt tapanani kirjoittaa lokimerkinnät puhtaaksi ja sijoittaa pelkkänä tekstinä huomautuslokiin.

Link to comment

Itse olen törmännyt sellaiseen, että kätkön lokikirjaan kävijät ovat kirjoittaneet sentyyppisiä kommentteja, jotka spoilaavat kätkön jos niitä pääsee lukemaan ennen kätkön löytymistä. Mutta jos haluaa tallentaa lokikirjat vaikka kuvaamalla kätkökuvauksen sivulle niin voi pienellä vaivalla editoida pois kriittiset osat lokeista.

Link to comment

Lisäsin kuvat logikirjoista kätkösivulle. Kunhan saisin vielä purkin taas paikalleen, kaikki olisi ikäänkuin kunnossa.

Olisikos tämmöisestä vaikkapa käytännöksi silloin kun logeja uusitaan tai muuten korjataan talteen ??

Joskus niitä saattaisi olla mielenkiintoista tutkia !!

 

PS: Kätkösivulla on sinne oikeastaan kuulumattomia kuvia koska olen käyttänyt sitä saadakseni kuvia tänne foorumin sivuille. Yritän korjata ne pois kunhan ehdin.

 

EDIT: LOGPAGE3 on lievästi editoitu vaikka 1/1 kätkö ei juuri moista kaipaisikaan.

Edited by jupilli
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...