Jump to content

Fin: Melkein Hukassa


Skela

Recommended Posts

tere

 

Aloittelijana (1 kätkö löydetty B) ja toista haettu reilu pari viikkoa :huh: ) tämän harrastuksen parissa olen hiukka ymmälläni, kun katkön alkupisteen tiedoilla GPS ohjaa minut kerrostalon pihaan noin 200 metrin päähän siitä pisteestä, jonka Garminin MapSource -ohjelma näyttää ja mikä käsittääkseni on se oikea piste.

 

Alkupisteen GPS näyttää aivan oikein, kun sen sille syötän.

 

Missä vika :ph34r:

 

Kyseessä on kätkö 'Tourujoki Walk' GCMNDV Jyväskylän keskustassa.

 

GPS on Garminin Quest.

 

Samat ongelmat jatkuvat seuraavissakin pisteissä, mutta virhe ei ole aina yhtä suuri eikä samansuuntainen.

 

Taisin juuri huomata miksi en ole itse kätköä löytänyt - kätkön koordinaateissa onkin N62 14.xxx eikä kuten olen tähän asti olen kuvitellut N62 15.xxx :ph34r: TARKKUUTTA siis jatkossa :D

Edited by Skela
Link to comment

KIITOS!

 

En vielä kerennyt käydä paikanpäällä, mutta uudestaan pisteen gepsiin syöttäessäni piste vastaa MapSourcen ehdottamaa paikkaa.

 

Eli Sijantimuoto ja Datum (Questin termein) on molemmat muutettava ja hyväksyttävä erikseen.

 

Vielä pieni :ph34r: huomio Garminin kartasta kohteessa - kartasta puuttuu koko Tourujoki :ph34r:

Link to comment

Jos sulla on pelkästään se Garminin peruskartta, joka siinä on tavallaan vakiona, niin se ei todellakaan ole tarkka :ph34r: Suosittelen kätköilyyn joko Suomi Topoja tai Vapaa-ajan karttoja ja tien päälle City Select Europe v7. Näistä tarkimpia on Topot. Kaikille yhteistä on se, että ne ovat :ph34r: kalliita. Mutta kohtalaisen mukava haeskella, kun voi hiukan kattella valmiiksi, mistä pääsee parhaiten (ja sitten mennä tietenkin toista kautta :huh: ).

Ja tervetuloa kätköilijöiden ihmeelliseen joukkoon!

Link to comment

Kiitos vinkeistä!

 

Questin mukana tuli City Select Europe v7, jota luonnollisesti käytän :laughing:

 

Nuo vapaa-ajan kartat ovat kyllä turhan kalliita harrastuskäyttöön :o

Lisäksi Jyväskylä sijaitsee neljän kartan risteyksessä, joten oikeastaan, jos jotain ostan, joudun ostamaan nuo neljä karttaa. Jotta 600 ekeä kiitos!

Edited by Skela
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...