Jump to content

Kiitos Osanotosta Pekhan Kuoleman Johdosta


Tiiha

Recommended Posts

Tuhannet kiitokset kymmenistä osanoton ilmauksista oman rakkaan aviomieheni Pekhan kuoleman johdosta. En osannut ollenkaan odottaa, että näin monet geokätköilijät olisivat tukenani, enhän ole koskaan tavannut yhtäkään teistä henkilökohtaisesti. Sen toki tiesin, että Pekha oli useisiin teistä yhteydessä sähköpostitse. Hän oli uskomattoman innostunut tästä uudesta harrastuksesta, jonka hän löysi ihan vahingossa surffaillessaan netissä helmikuun alussa. Yhteinen aikamme kesti neljä vuotta, neljä ehdottoman onnellista vuotta, mutta emme koskaan ehtineet muuttaa yhteen asumaan, vaikka naimisissa olimmekin. Siitä johtuen Pekha teki suuren osan kätköreissuistaan yksin, minä olin mukana vain viikonloppuisin, jolloin olimme yhdessä jommankumman luona (Pekha asui Vahdolla, minä Tuusulassa). Aika näyttää, jatkanko kätköilyä yksin; ensin pitää ainakin opetella käyttämään GPS:ää, sen homman hoiti nimittäin aina Pekha. Harrastus sinänsä on kyllä tosi mukava, mutta en ole varma, jaksanko paneutua siihen yksin; Pekhan kanssa se oli kivaa.

Olen kuullut, että suunnitteilla olisi Pekhan muistokätkö ja se on minusta toteutuessaan uskomattoman suuri kunnianosoitus, jolle annan suuren arvon ja josta tulen olemaan iloinen. Vielä kerran kiitokset teille kaikille suoraan sydämestä, vaikkakin suuren surun ja ikävän keskeltä!

Link to comment

Pekha oli niin aktiivinen harrastaja, että ehti parissa kuukaudessa tulla monelle 'tutuksi', siinä määrin kuin se näin sähköisesti on mahdollista. Kunnioitettavan kätkölöytömäärän lisäksi hän ehti osallistua keskusteluihin täällä ja vielä henkilökohtaiseen sähköpostivaihtoon. Minäkin sain Pekhalta pari hyvää neuvoa. Täksi kesäksi kaavailtu Pohjanmaan kierros jääkin nyt sitten tekemättä. Se on Korkeimman Hyväksyjän päätös, eikä tässä voi muuta kuin ihmetellä kaiken tarkoitusta...

Monet tuttavat, joille olen tästä harrastuksesta kertonut, kysyvät onko tässä mitään järkeä? Olen vastannut heille, että siksi tämä onkin niin hauskaa, kun tässä ei varsinaisesti ole mitään järkeä! Paitsi nähdä uusia paikkoja, uusia ihmisiä, kulkea luonnossa, pistää välillä aivosolut töihin ja antaa niiden välillä levätä, nauttia maisemista, yrittää olla huomaamaton ja yrittää arvata kätkijän mietteitä...

Olisi tietysti mukavaa, että toinen hattivatti jatkaisi meidän muiden kanssa tätä omituiseksikin luonnehdittua harrastusta. Se GPS:n käyttö ei kovin vaikeaa ole, tämä on enemmän minun mielestäni henkinen kuin tekninen laji.

Link to comment

Ehdin Pekhan kanssa tutustua sähköisesti vihjeitä vaihtamalla, hän antoi minulle neuvon Salon rautatieasemalle ja minä hänelle Arachnofobiaan. Kätkö-ircissä on tällä hetkellä topiccina linkki Pekhan kuolin-ilmoituksesta otettuun kuvaan jonka otin omalla vapaudellani. Jos irkkaus ei ole tuttua niin osoite on: www.judanssi.net/gc/pekha.jpg . Kuten Maxxy sanoi, ei se GPS:n käyttö vaikeaa ole. Olisi hienoa että Tiiha jatkaisi harrastusta jossa on mitä ilmeisimmin koettu hienoja yhdessäolon hetkiä. Vaikka kuulostaisi lapselliselta tai jopa loukkaavalta, meillä Suomalaisilla kätköilijöillä on nyt oma enkeli.

Edited by Varvikello
Link to comment

Unohdin kiittää myös kukista, jotka laskettiin Pekan siunaustilaisuudessa geokätköilijöiden puolesta. En osannut odottaa niitäkään ja tiedän nyt, että niiden hankkimisesta vastasi ekhoc, joka tunsi Pekan henkilökohtaisesti muista yhteyksistä jo vuosien takaa.

Taitaa olla niin, että jatkan tätä kätköilyä, kunhan pääsen hiukan paremmin jaloilleni. Saan varmaan mukaani muitakin uusia harrastajia. Sen verran sanon tässä, että TB Madame Butterfly, jonka oli tarkoitus lähteä mukanamme Riikaan, on vielä minulla, mutta yritän saada sen eteenpäin mahdollisimman pian. Jos joku haluaa kiirehtiä sen kulkua, niin voi ottaa minuun yhteyttä ja sovitaan, miten toimitaan.

Ja Varvikellolle: ei ole missään tapauksessa lapsellista eikä loukkaavaa ajatella, että meillä on nyt oma suojelusenkeli, päinvastoin se on erittäin lohduttava ajatus, josta olen kiitollinen.

Kyllä tämä elämän tarkoitus on olla olemassa IHMISIÄ varten; miten muuten selviäisimme?

Edited by Tiiha
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...